A világ legunalmasabb egyterűje volt az előd, de látva a Kia nem csak a dizájnra fókuszáló durva fejlődését, nyilván senki előtt nem volt kérdés, hogy az új Carens is bevisz néhány gyomrost a kategóriájában. Ahogy a többi Kia a sajátjában. Semmi meglepő nem történt.
A világ legunalmasabb egyterűje volt az előd, de látva a Kia nem csak a dizájnra fókuszáló durva fejlődését, nyilván senki előtt nem volt kérdés, hogy az új Carens is bevisz néhány gyomrost a kategóriájában. Ahogy a többi Kia a sajátjában. Semmi meglepő nem történt.
Fotó megosztása:
452,5 centi hosszú, 180,5 széles és 160,5 magas, a tengelytávja pedig 275 centi (a Grand Scenicé 277, míg a Zafiráé 276 centi). A Carens 1556 kilót nyom a mérlegen, amit alul komótosan, 1500 felett már biztonságos lendülettel visz a dízel blokk. Ha ez fontos: 11,2 másodperc a gyári adat
452,5 centi hosszú, 180,5 széles és 160,5 magas, a tengelytávja pedig 275 centi (a Grand Scenicé 277, míg a Zafiráé 276 centi). A Carens 1556 kilót nyom a mérlegen, amit alul komótosan, 1500 felett már biztonságos lendülettel visz a dízel blokk. Ha ez fontos: 11,2 másodperc a gyári adat
Fotó megosztása:
Megduplázódott a Kia értékesítése az elmúlt 5 évben, Európában a piac zsugorodása ellenére is növekedik a márka. A modellek közül a Carens esett át utolsóként a radikális megújuláson
Megduplázódott a Kia értékesítése az elmúlt 5 évben, Európában a piac zsugorodása ellenére is növekedik a márka. A modellek közül a Carens esett át utolsóként a radikális megújuláson
Fotó megosztása:
Na, ki nézte meg szürke színe ellenére a városban durván az új Carenst? 1, Kiások 2, taxisok 3, mindenki
Na, ki nézte meg szürke színe ellenére a városban durván az új Carenst? 1, Kiások 2, taxisok 3, mindenki
Fotó megosztása:
Egészen lapos a szélvédő, a sofőr meglehetősen hátul ül. Ahogyan az újabban lenni szokott a sikeres ázsiai autóknál: a Carenst európaiak tervezték európaiaknak
Egészen lapos a szélvédő, a sofőr meglehetősen hátul ül. Ahogyan az újabban lenni szokott a sikeres ázsiai autóknál: a Carenst európaiak tervezték európaiaknak
Fotó megosztása:
A tesztautóra szerelt ballonos gumikkal kényelmes a rugózása. Kritikusabban fogalmazva billeg - elöl MacPherson, hátul csatolt lengőkarok dolgoznak. A kormányerő szabályozható, de érzéketlen így is, úgy is
A tesztautóra szerelt ballonos gumikkal kényelmes a rugózása. Kritikusabban fogalmazva billeg - elöl MacPherson, hátul csatolt lengőkarok dolgoznak. A kormányerő szabályozható, de érzéketlen így is, úgy is
Fotó megosztása:
Négy motor közül választhatunk: az 1,7-es dízelek 115 és 136 lovasak (260 és 330 Nm), az 1,6-os benzines 135 (165 Nm), míg a 2,0-s 166 lóerős (213 Nm). Hatfokozatú a kényelmes, jól vezetett kézi váltó, és a bolygóműves automata
Négy motor közül választhatunk: az 1,7-es dízelek 115 és 136 lovasak (260 és 330 Nm), az 1,6-os benzines 135 (165 Nm), míg a 2,0-s 166 lóerős (213 Nm). Hatfokozatú a kényelmes, jól vezetett kézi váltó, és a bolygóműves automata
Fotó megosztása:
Mindent tud, amit a többiek, tulajdonképpen a legnagyobb hátránya, hogy a Carens név kevésbé ismert, mint mondjuk..., itt és most szinte az összes riválist fel lehetne sorolni
Mindent tud, amit a többiek, tulajdonképpen a legnagyobb hátránya, hogy a Carens név kevésbé ismert, mint mondjuk..., itt és most szinte az összes riválist fel lehetne sorolni
Fotó megosztása:
Nem csak elöl dudorodik a lámpa. Sok mindenben kivételesek a Kiák, de ezt a dizájnelemet Peter Schreyer csapata sem hagyta ki
Nem csak elöl dudorodik a lámpa. Sok mindenben kivételesek a Kiák, de ezt a dizájnelemet Peter Schreyer csapata sem hagyta ki
Fotó megosztása:
Izgalmasabb, karakteresebb elődjénél – ezt tulajdonképpen bármelyik mostani Kiára el lehet mondani
Izgalmasabb, karakteresebb elődjénél – ezt tulajdonképpen bármelyik mostani Kiára el lehet mondani
Fotó megosztása:
Ínyenc családosok - merthogy vannak ilyenek - barna műszerfallal is rendelhetik. Sajnos a beltér anyagminősége eléggé változatos, de ahhoz kétség sem fér, hogy sokkal jobb, mint az elődé
Ínyenc családosok - merthogy vannak ilyenek - barna műszerfallal is rendelhetik. Sajnos a beltér anyagminősége eléggé változatos, de ahhoz kétség sem fér, hogy sokkal jobb, mint az elődé
Fotó megosztása:
Igen, tényleg sok a kapcsoló, de problémamentesen megszokható. Nincs gond a kezelhetőséggel
Igen, tényleg sok a kapcsoló, de problémamentesen megszokható. Nincs gond a kezelhetőséggel
Fotó megosztása:
Manapság viszonylag ritkák az asztalméretű ülőlapok, de több más Kia után szerencsére a bratyójuk is megkapta ezeket
Manapság viszonylag ritkák az asztalméretű ülőlapok, de több más Kia után szerencsére a bratyójuk is megkapta ezeket
Fotó megosztása:
A Renault-tól megszokott ötletes, sokliteres tárolórendszer nincs, de alapvetően vannak rekeszek, a vizes palack is elfér az ajtóban
A Renault-tól megszokott ötletes, sokliteres tárolórendszer nincs, de alapvetően vannak rekeszek, a vizes palack is elfér az ajtóban
Fotó megosztása:
Ez a lyukacsos bőr pl. szép, de a műszerfal porgyűjtő ál-zongoralakkját ki kéne már végleg hajítani
Ez a lyukacsos bőr pl. szép, de a műszerfal porgyűjtő ál-zongoralakkját ki kéne már végleg hajítani
Fotó megosztása:
Jó kis télicsomag volt a tesztautóban kormány-, és hátsó ülés fűtéssel. Rendelhető beparkoló-rendszer, amit a kívülről jól mutató forma (=rossz kilátás) és a méret miatt sokan megszerethetnek
Jó kis télicsomag volt a tesztautóban kormány-, és hátsó ülés fűtéssel. Rendelhető beparkoló-rendszer, amit a kívülről jól mutató forma (=rossz kilátás) és a méret miatt sokan megszerethetnek
Fotó megosztása:
Öt és hétüléses változatban is kapható. A 250 ezer forintos felárat jelentő hétüléses leghátsó két széke a padlóba süllyeszthető
Öt és hétüléses változatban is kapható. A 250 ezer forintos felárat jelentő hétüléses leghátsó két széke a padlóba süllyeszthető
Fotó megosztása:
Különálló ülések, amelyek előre-hátra tologathatók, háttámlájuk vízszintesbe dönthető. Uras a lábtér
Különálló ülések, amelyek előre-hátra tologathatók, háttámlájuk vízszintesbe dönthető. Uras a lábtér
Fotó megosztása:
Így 1640 liter a csomagtér, öt üléssel 492, míg héttel már csak jelképes, 103 liter. Amennyiben a jobb első ülés háttámláját előre csapjuk, 2 méter 15 centis tárgyak is beférnek. Az üléseket nem lehet kivenni, de nem is kell, hiszen így is sík a padló és hatalmas a tér - viszont kisebb, mint a konkurenseknél. Az ötüléses Zafira csomagtartója 710, míg a Grand Scenicé 785 liter, mindkét egyterű hosszabb a Carensnél
Így 1640 liter a csomagtér, öt üléssel 492, míg héttel már csak jelképes, 103 liter. Amennyiben a jobb első ülés háttámláját előre csapjuk, 2 méter 15 centis tárgyak is beférnek. Az üléseket nem lehet kivenni, de nem is kell, hiszen így is sík a padló és hatalmas a tér - viszont kisebb, mint a konkurenseknél. Az ötüléses Zafira csomagtartója 710, míg a Grand Scenicé 785 liter, mindkét egyterű hosszabb a Carensnél
Fotó megosztása:
Szeretem ezt a 136 lovas motort, de a váltó áttételezése nem az igazi, mert kissé hosszú az egyes. Budapest belvárosában sajnos nem ment 9 liter alá a fogyasztása, vidéken viszont öttel is elgurult
Szeretem ezt a 136 lovas motort, de a váltó áttételezése nem az igazi, mert kissé hosszú az egyes. Budapest belvárosában sajnos nem ment 9 liter alá a fogyasztása, vidéken viszont öttel is elgurult
Fotó megosztása:
Így kell tárolót vésni a palacknak
Így kell tárolót vésni a palacknak
Fotó megosztása:
A faék sem egyszerűbb sokkal, de inkább ez, mint az öncélú csicsa. Természetesen a Carenshez is jár sokak kedvence, a hét év garancia. Ahogy hallom, a vásárlóknál erős érv a márka mellett
A faék sem egyszerűbb sokkal, de inkább ez, mint az öncélú csicsa. Természetesen a Carenshez is jár sokak kedvence, a hét év garancia. Ahogy hallom, a vásárlóknál erős érv a márka mellett
Fotó megosztása: