Gratulálunk, ön a kikiáltási áron megnyerte az árverést – állt abban az e-mailben, amit Paul Stoute kapott az eBay-től. Ez minden licitáló kedvenc üzenete, csakhogy Mr. Stoute nem emlékezett arra, hogy bármire is licitált volna. Aztán az eseményeket fejében visszapörgetve rájött: az árverési oldal által megadott időpontban kislánya, a 14 hónapos Sorella játszadozott okostelefonjával.
„Még szerencse, hogy nem a Porschét vette meg, amit korábban nézegettem” – mondta az apuka, akinek így nem 38 ezer dollárt (8,7 millió Ft) kellett kifizetnie, csak 225-öt (52 000 Ft) – igaz, amit ezért a pénzért cserébe kapott, egy átlagembert csak nyomokban emlékeztet egy autóra.
Sorella ugyanis egy többszörösen összetört, összetákolt, majd félbehagyott brit sportkocsit, egy 1962-es gyártású Austin Healey Sprite-ot vásárolt. A jármű nem hogy mozgásképtelen, de hiányzik a komplett orr-része és az utastere. Igaz, jár hozzá egy rozsdás bukókeret, és két motort is adtak hozzá – mindkettő a hátsó ülésen hever.
A házaspárnak se tehetsége, se helye, se pénze nincs a veterán autó felújítására (jelenleg a nagyszülők udvarán tárolják), mégis úgy döntöttek, megtartják az autót, amire kislányuk egyedüliként licitált.
„Tizenöt év múlva megszerzi a jogosítványát, addigra csak összerakjuk úgy, hogy ez lehessen az első autója” – mondta az apuka, aki egyelőre csak sejti, mekkora fába vágta a fejszéjét.
A történet tanulsága: mielőtt gyerek kezébe adjuk mobiltelefonunkat, töröljünk le róla minden olyan alkalmazást, amely a kényelmes vásárlás érdekében tárolja jelszavunkat és azonosítónkat, és egyetlen kattintással lehetővé teszi a tranzakciók véglegesítését.
Austin Healey Sprite (1958-71)
Könnyű és olcsó brit sportkocsi, a szintén legendás MG Midget ihletadója és műszaki rokona. A közel ülő fényszórói miatt békaszeműnek csúfolt első generáció után következő verziók konzervatívabb megjelenésűek voltak. Az itt említett, 1962-es modellt 1,0, illetve 1,1 literes motorral kínálták, 46, illetve 56 lóerővel; a modell sportkocsihoz méltatlan módon 20 másodperc alatt gyorsult százra, viszont, mint említettük, könnyű volt és olcsó, így népszerűnek bizonyult, négy generációjából közel 130 000 darabot adtak el.