A southamptoni gyárbezárás mintegy 531 munkást érint, ugyanakkor az amerikai cég a dagenhami motorgyárra is lakatot tesz, így további 750 munkavállalót bocsáthatnak el. A furgon gyártását a törökországi kocaeli városba helyezik át. A Ford azzal indokolta a döntést, hogy ott jóval alacsonyabbak költségek, mint Európa más részén.
A cég vezetősége még tavaly októberben határozott a gyárbezárásról, mostanra pedig biztossá vált, hogy július 26-án gördül le az utolsó Transit a gyártószalagról az Egyesült Királyságban. A két gyár dolgozóit a Ford hajlandó átvenni többi európai üzemébe, mindamellett korkedvezményes nyugdíjat is felajánlott számukra.
Becslések szerint az elmúlt negyven évben legalább 2,2 millió darab Transit készült a southamptomi üzemben. A kocaeli gyár ugyanakkor sokkal nagyobb, mint az angliai egység. A török gyárban 185 ezer furgon készül évente, míg a briteknél csak 28 ezer darabot szereltek össze tavaly. Az utolsó európai gyártású Transit várhatóan a gyártó saját gyűjteményébe kerül.