A Cosworth 2010-ben még négy csapatnak szállított Forma-1-es motorokat, a három új belépő és a Williams is a partnerük volt, azonban tavalyra már csak a Marussia és a HRT maradt, a spanyol kiscsapat összeomlása után pedig mindössze egy klienssel rendelkeznek, nem is fejlesztenek új szabvány szerinti 1,6 literes V6-os turbómotort 2014-re.
Jó ideje egyértelmű volt, hogy a Marussiának új szállító után kell néznie, vagy a Mercedestől vagy a Ferraritól kell beszerezni az új erőforrást. A maranellóiak pilótaprogramjához tartozó Juels Bianchi év eleji szerződtetése tulajdonképpen el is döntötte a kérdést, máról azonban hivatalos is: 2014-től a Ferrari motorjaival megy a piros-fekete járgány.
A kiscsapat a teljes Ferrari-hajtásláncot megkapja majd, a belsőégésű motor mellett az energiavisszanyerő-rendszert (ERS) és a sebességváltót is a maranellóiaktól szerzik be.
„A Marussia-csapat örömmel jelenti be, hogy együttműködésre lépett a Ferrarival. Ez nem csak azt jelenti, hogy a Forma-1 történetének legeredményesebb gyártójától kapjuk támogatást, de azt is bizonyítja – ha volt még kétség -, hogy elkötelezettek vagyunk a sportág és a hosszú távú fejlődési terveink mellett” – mondta a csapat vezérigazgatója, Andy Webb.
„Ugyanakkor szeretnénk köszönetet mondani a Cosworth-nek, akik a kezdetektől velünk voltak. A csapat történetének nagyon fontos fejezetét írtuk közösen, fontos szerepük volt a fejlődésünkben. Az idény hátralévő részében is keményen dolgozunk majd, hogy a Cosworth távozása előtt még elérjük a kitűzött közös célokat” – tette hozzá.
A Marussia ugyanakkor azt is bejelentette ma, hogy a csapatot elhagyja a technikai főnök, a két évvel ezelőtt csatlakozott Pat Symonds. Az egykori Renault-szakember 2011-ig a 2008-as szingapúri baleset miatti eltiltását töltötte, majd a kiscsapat műszaki tanácsadójaként tért vissza az F1-be, és segített versenyképesebbé tenni az alakulatot. Most „azonnali hatállyal” távozik, és „új kihívásokat” keres.