Röviden – Opel Cascada 1.6 Turbo

Mi ez?

Elegáns, nyitható tetős Opel, Astra alapokon

Mit tud? 17 másodperc alatt átváltozni
Mibe kerül? Alapáron 7 millió, de erősebb motorral, jól felszerelve 11 milliónál is drágább
Kinek jó? Tehetős márkarajongóknak és a márkanévre keveset adó kabrió-kedvelőknek


Még mielőtt megérkezett volna a szerkesztőségbe az Opel új kabriója, a külföldi sajtóból már visszaköszönt a márka üzenete: a Cascada prémium modellek ellen versenyez. A neves német lapok a BMW 3-assal és az Audi A5-tel vetették össze. Tényleg ezen a pályán játszik a Cascada?

Kívül nagy

Adatlap

Opel Cascada 1.6 Turbo teszt

Sportosak a csőbe rejtett műszerek, pirosra vált a háttérfény ha Sport módot kapcsolunk
Sportosak a csőbe rejtett műszerek, pirosra vált a háttérfény ha Sport módot kapcsolunk
Motor 1598 cm3, Benzin, S4
Teljesítmény 170 LE
Nyomaték 260 NM
Gyorsulás (0-100 km/h) 9,6 sec
Végsebesség 222 km/h
Fogyasztás (vegyes) 6,3 l / 100 km

Nem most először gyúr erre az Opel, az előző Astra is olyan komoly minőségbeli fejlődést mutatott elődjéhez viszonyítva, ahogy az Insignia is a Vectrához képest. Nem meglepő tehát, hogy a Cascada is jóval komolyabbnak tűnik az Astra Twin Topnál, amit méretében is leköröz, így már csak emiatt is új riválisokra lő az Opel.

A nevét a spanyol vízesés szóból eredeztető modell az Astra padlólemezére épül. A tengelytávolsága egy, a karosszériája 28 centivel hosszabb az ötajtós Astráénál, vagyis pont akkora, mint az Astra kombi. 4,70 méteres hossza a középkategóriába pozicionálja, ahol a BMW 3-as (4,61 méter), az Audi A5 (4,62 méter) és a Mercedes E-osztály (4,70 méter) szerepel. A kompakt osztályból kilóg (Renault Megane CC 4,5 m, Peugeot 308 CC 4,4 m). A képeken filigránnak tűnő kocsi a valóság igen testes, ezért fel sem tűnik, hogy a tesztautón 19 colos kerekek vannak. Pedig nem elhanyagolható fenntartási költség, hogy félmilliót kóstálhat egy teljes gumicsere.

A csomagtartó nyitott tetővel 280 liter, csukott tetővel 380 liter. A két állapot között mi magunk változtathatunk. Ha a csomagtartóban lévő fület meghúzzuk, a tetőt magába foglaló rekesz összecsukódik, illetve elbújik. Ha nagyobb méret sem elég, a hátsó ülések is lehajthatók.

Belül tágas

Az autó nagy külső mérete nem öncélú, belül is visszaköszön: négy felnőtt utazhat kényelmesen a Cascadával, hátul is bőséges a hely akár 180 centis magasságúaknak is. Ez nem csak nyitott, de zárt tetővel is igaz. A beszállást – elektromosan mozgatott – előrecsúszó ülések segítik, amelyek a háttámlát visszahajtva vissza is állnak eredeti helyükre.

Az elöl ülőknek remek dolguk van. Tesztautónk feláras sportülései jól tartanak, és többek között a kihúzható combtámasznak köszönhetően, hosszú távon sem fárasztó itt ülni. Az nem meglepetés, hogy hátrafelé – zárt tetőnél – nehéz kilátni, de a Cascadát előre is szokni kell. Az A oszlop nagyon masszív, sokat kitakar.

Aki nem ült még az Opel mostani autóiban, az elborzad azon a gomberdőn, ami a középkonzolon fogadja. Néhány nap biztosan kell hozzá, hogy az ember megtanulja, mit hol talál. Már annyi kapcsoló került ide, hogy az újdonságnak számító ülésszellőzés gombjainak nem maradt hely. Azok az ülés oldalára kerültek, miközben az ülésfűtést a műszerfalról aktiválhatjuk. Nem különösebben logikus.

Távvezérelt vászonteteje 17 másodperc alatt nyílik ki, 50 km/órás sebességig

Távvezérelt vászonteteje 17 másodperc alatt nyílik ki, 50 km/órás sebességig

Fém helyett vászon tetővel

Az autót alapvetően meghatározza, hogy ellentétben a Peugeot, a Renault és a Volkswagen hasonló modelljeivel, illetve az elődjével, a Cascada teteje nem fémből, hanem vászonból készült. Ez jót tesz a formának, nyitottan és zártan egyaránt elegáns.

Természetesen zajosabb valamelyest, mintha fémtetős lenne, de a Cascada így is különösen csendesnek mondható, mert jól szigetel a tető. Lenyitva is igen szélvédett az utastér. Ha az ablakokat felhúzzuk és az opciós szélfogóhálót használjuk, még autópályán is lazán a kabriózhatunk, és még beszélgethetünk is közben.

Láthatóan nagyon rágyúrt a tetőre az Opel, hiszen – 50 km/óráig – menet közben is nyitható-csukható. Sőt, álló helyzetben a kulcsról, távirányítással is. Az arra fogékonyakat könnyen ámulatba ejthetjük azzal, hogy már az autóhoz sétával átalakul a kocsi. A művelet mindössze 17 másodpercig tart, ami rövidnek számít.

Nehéz, de nagyon

A vászontető azért is jobb, mert könnyebb, mint a fém, ami ez esetben kritikus pont. Hiszen a Cascada egyik gyenge pontja épp a tömege. 120, illetve 140 kilóval nehezebb az Audi A5, illetve BMW 3-as kabrióinál, a Peugeot 308 CC-nél pedig 225 kilóval súlyosabb egyéniség. Ez pedig megbosszulja magát.

Hiába szerepelt a tesztautóban az Opel egyik legmodernebb motorja, a Szentgotthárdon készülő, új 1,6-os turbófeltöltős benzinmotor, a 170 LE-s teljesítmény érezhetetlen, elveszik. Nagyon meg kell hajtani ahhoz, hogy valamiféle gyorsulás-élményt kapjunk. Papíron 9,6 másodperc alatt képes elérni a 100 km/órát, végsebessége 222 km/óra. Ha a sportosságról lemondunk, és hajlandóak vagyunk csak suhanni az autóval, akkor barátságot köthetünk a motorral.

Két, ellenirányban forgó kiegyensúlyozó tengellyel látták el, ezért a járása sima. Az egész fordulatszám-tartományban halk, ha nagyon pörgetjük, mélyebbre vált a hangja, de ekkor sem lesz tolakodó. A turbó sem hallható: sziszegését, sivítását alacsony és magas frekvenciás rezonátorok nyomják el, szinte teljes mértékben.

a videó a hirdetés után indul

A tömeg egyébként nemcsak a vezetési élményt öli meg, de a fogyasztásra is rossz hatással van. Komoly küzdelem kell ahhoz, hogy 9 literes fogyasztást érjünk el, ha pedig a forgalom ritmusában autózunk, simán 10 liter felett fogyaszt a kocsi. Nálunk 80 százalékos országúti használat mellett 10,2 literes fogyasztás adódott.

A futómű nem rossz, de a 254 ezerért adott, utastérből állítható adaptív rendszer hatása alig érezhető, minimálisan változik a Sport és a Tour mód között a hangolás. Az előnye viszont, hogy a sportosabb beállítás aktiválásával legalább a kormányzás túlzott szervózottsága csökken, mondhatni normálisra vált.

Nemcsak a fentiek miatt adós az élménnyel a Cascada, de sebességváltó is gyengén szerepelt. A kapcsolási utak viszonylag hosszúak és pontatlanok. Ráadásul a legtöbb kapcsolást furcsa zajok kísérték. Egyfelől a hátramenetet aktivizáló fül csilingelt, illetve a váltókar körüli műanyag nyifogott.

A Cascada és a hasonló modellek árai
 (Alapfelszereltség, azonos teljesítményű motorok esetén)

Opel Cascada 1.6 T Cosmo (170 LE) 8 090 000 Ft
Audi A5 Cabrio 1.8 TFSI (170 LE) 11 552 300 Ft
BMW 320i Cabrio (170 LE) 12 205 000 Ft
Renault Megane CC 1.4 TCe (130 LE) 7 300 000 Ft
Peugeot 308 1.6 THP (156 LE) 7 460 000 Ft
Vezetőre hangolt műszerfal

Vezetőre hangolt műszerfal

BMW ellen?

Mindez azért baj, mert lerontja a minőségérzetet, amit egyébként az autó sugároz magából. A műszerfal látványos varrással díszített bőrbevonata, a motor indításakor a biztonsági övet kényelmes távolságra nyújtó övkiadó, az ülésszellőztetés, és a kiváló fogású kormány mind-mind azt sugallja, volna keresnivalója a Cascadának a prémium modellek ellen.

Főként, miután megnézzük az árcédulát. Az Opel Cascada 7 millió forinttól vehető meg 1,4-es 120 lóerős turbómotorral. A tesztautóban is szereplő 1,6 literes 170 lóerős motorral már hatszázezerrel többet kóstál. A nálunk járt kocsi a Cascadához kínált két felszereltségi szint közül a magasabb, Cosmo volt, ami 8,09 millió forintba kerül.

Ha a minden földi jóval teletömött tesztautót nézzük, azért 11,5 milliót kellene fizetni egy kereskedésben, ehhez képest nyitható tetős Audi A5-öst ugyanilyen teljesítménnyel – alapáron – több mint 11,5, BMW 3-as több mint 12 millió forintért vehetünk. BMW 1-es Cabriót  – ami persze kisebb – 9,5 milliótól kapunk 170 lóerős motorral, Audi A3-as nyitható tetővel 160 lóerővel 8,9 milliótól vehető.

Ha valakit nem zavar, hogy Opel jel van az autón és nem valamelyik prémiummárka jele, ha nem gond, hogy egy Astra belseje néz vissza, nem jár rosszul a Cascadával. A karosszéria merevsége teljesen rendben van, viszont vannak apróbb minőségbeli gondok.

Ha jobb dinamikára vágyunk, akkor érdemesebb erősebb motort választani, ha pedig a fogyasztás zavar, akkor a dízelben kell gondolkodni. Jelenleg a kettő csak egyben valósítható meg, a 2,0 literes 190 lóerős dízellel. Akinek viszont csak a kabrióélmény és a látvány kell, az veheti az alapmodellt.

Az első ülések kiválóak, kényelmesek, jól tartanak. Elektromosan állíthatóak, fűthetőek, hűthetőek. 215 000 forint az ülés plusz 59 000 az ülésfűtés még

Az első ülések kiválóak, kényelmesek, jól tartanak. Elektromosan állíthatóak, fűthetőek, hűthetőek. 215 000 forint az ülés plusz 59 000 az ülésfűtés még

Mellette – Ellene
  • Csendes
  • Ár
  • Hátul is utazhat felnőtt
  • Menet közben és távirányítóval is nyitható tető
  • Visszafogott vezetési élmény
  • Határozatlan sebességváltó
  • Magas fogyasztás


tetszik az Opel új kabriója 1,6-os turbómotorral? Itt értékelheted 1-től 10-ig.
átlag
8.50
szavazat
8
tetszik az Opel új kabriója 1,6-os turbómotorral? Itt értékelheted 1-től 10-ig.