A Honda és a McLaren májusban jelentette be közösen, hogy a japán cég hat év szünet után, 2015-ben visszatér a Forma-1-be, ezúttal tisztán motorszállítóként.
A sportágban jövőre vezetik be az új, 1,6 literes, turbós V6-osokat, így a Honda egy év hátránnyal kezd, amit legfeljebb valódi pályás tesztekkel faraghatna le, erre azonban nem adnak lehetőséget a szabályok, a csapatok – általános, és nem gumiteszten – csak két évvel korábbi autókat küldhetnek pályára.
Pár hete felmerült, hogy a Honda saját tesztautó építésével próbálja orvosolni ezt, még a főtervező személyére is volt jelölt, a Lotustól május elején távozott James Allisont hozták hírbe a projekttel.
A McLaren akkor cáfolta a spekulációkat, azóta pedig maga a Honda is kizárta a lehetőséget:
„Nem építünk ilyen autót. Az első pályás tesztelésre csak az idény előtti téli időszakban kerül sor 2015-ben. Hallottam ezeket a pletykákat, de nincs ilyen tervünk” – állította a svájci Speed Weeknek az F1-es projekt főnöke, Arai Jaszuhisza, hozzátéve, hogy a tocsigi központban lévő fékpadok nagyon is megfelelnek addig.