Bár pontos és rendszerezett feljegyzések nincsenek a Forma-1-es világbajnokság történetéből, valószínű, hogy a hétvégi Magyar Nagydíj a sportág történetének egyik legforróbb fordulója lesz.
A borús ég miatt ma még viszonylag elviselhető, 30 fok környéki hőmérséklet van a Hungaroringen, de a hétvége napjain egyre nő majd a meleg, amelyet sem csapadék, sem szél nem enyhít. Legfeljebb pénteken lehet egy-egy élénk széllökés, de szombaton és vasárnap már ez sem valószínű. Pénteken a legerősebb széllökések még 20-30, szombaton és vasárnap már 10-25 kilométer/óra között várhatók.
Az előrejelzések vasárnap délutánra már 37-38 fokos levegő-hőmérsékletet valószínűsítenek, a pálya aszfaltja pedig elérheti vagy akár meg is haladhatja az 50 Celsius fokot.
A pályán a sajtóközpontban 40 fokra figyelmeztették az újságírókat, amit érdemes észben tartani a helyszínre látogató nézőknek is. Az árnyék nélküli hatalmas aszfalt- és betonfelületek miatt a hőmérséklet a pályán még a normál körülmények között mért meleg is felülmúlhatja – a napernyő, a sapka, a könnyű-szellős és világos öltözet valamint a folyamatos hidratálás elengedhetetlen lesz mindenki számára, különös tekintettel a gyerekekre és idősebbekre, valamint a betegségekkel küszködőkre.
A közelmúlt legmelegebb Forma-1-es versenye az első, 2005-ös Bahreini Nagydíj volt, akkor 42 fokos levegő- és 57 fokos aszfalthőmérsékletet mértek. Szintén pokoli volt az 1984-es dallasi Amerikai Nagydíj, amikor a 38-39 fokos kánikulában az aszfalt 66 fokra melegedett, és egyszerűen bomlani, töredezni kezdett, a pakliban volt a verseny lefújása is.
A mostani hungaroringi forróság elsősorban a Mercedesnek árt majd, hiszen az ezüst nyilak mindig is a gumik túlmelegedésével és túlzott kopásával küszködtek, az új abroncsokat pedig tesztelés nélkül használják majd, míg a nagy nyertes a Lotus és Kimi Räikkönen lehet, ugyanis a fekete-arany autó kiemelkedően jól bánik a gumikkal, amelyek a korábbi kritikáik után az eredetileg tervezettnél lágyabbak is lesznek (kemény/közepes helyett közepes/lágy).
A többi Magyar Nagydíjas anyagunkat olvasta már? Van bőven, íme!