Hétszázötven lóerő, ezer newtonméter, 390 km/óra végsebesség – ha emlékeztek, ezek voltak a műszaki sarokszámai a Lykan Hypersportnak, a RUF-tuningos Porsche boxermotorral hajtott, libanoni fejlesztésű szupersportkocsinak.
Rendben, hasonló számokkal jó pár egzotikus manufaktúra terméke büszkélkedhet, ám egyik sem kerül 750 millió forintnak megfelelő összegbe, vagy ha igen, nem azért, mert utasterüket gyémánttal, arannyal és ezüsttel rakják ki, a tulajdonosnak pedig egy 46 millió forintos karórát is ajándékoznak mellé…
Bizony, a Lykan Hypersport nem a hétköznapi autórajongók járgánya, és ha nem hétköznapi, nem is kaphatott átlagos ajtószerkezetet.
Miután az autóipar az elmúlt százvalahány évben nagyjából minden lehetséges variációt kipróbált – nyíltak ajtók előre és hátra, egyenesen felfelé, ferdén előre vagy elforgatva, sőt, lefelé csúszva is -, nagyjából egy lehetőség maradt még, és ez igazán látványos, noha egyáltalán nem praktikus
A Lykan ugyanis hátra és felfelé nyitja ajtaját. Ehhez elég némi köpenycsapkodás-hangot hozzáképzelnünk, és máris megvan a Batman-érzés…
Hogy pontosan hogy működik, illetve hogy a sorozatgyártásig nem gondolja-e meg magát a manufaktúra, novemberben kiderül: az ekkori, Dubaji Autókiállításon mutatkozik be ugyanis a Lykan szériaváltozata – már amennyire a tervezett hét darabot szériának lehet nevezni.
Szerző: Svékus Gergő