Ültetett futóművel, diffúzorral és kétszer két kipufogóval, túlméretes légbeömlőkkel, nagyobb kerekekkel és méretesebb féktárcsákkal felszerelt XF kombi körözött a legendás német versenypályán, az autóiparban etalonként kezelt Nürburgring nagykörén.
Ezek a jellemzők egytől egyig ráillenek arra az XFR-S sportkivitelre, amely szedánként először tavaly mutatta meg magát a közönségnek, mozgás közben pedig most júliusban, az angliai Goodwoodban figyelhettük meg.
A Jaguar jelenlegi legkisebb modellszériája, az XF a BMW 5 kategóriájában versenyez, az XFR-S küldetése mi is lehetne más, mint hogy a BMW M5 (560 LE), az Audi RS6 Avant (560 LE), a Mercedes E63 AMG (558 LE) ellen. Mivel utóbbi a szedán mellett kombi kivitelben is kapható, az Audit pedig eleve csak puttonnyal árulják, vélhetően valós kereslet mutatkozna a valóban sportos Sportbrake iránt.
Korábban ugyan ezt a márka vezetői cáfolták, sőt, azt állították, az XF kombi futóművét nehéz lenne áthangolni a sportmotorra, a jelek szerint meggondolhatták magukat.
Hogy lesz-e valaha kőkemény sportkombija a Jaguarnak, és ha igen, még nem tudni. Egyelőre az F-type kupé és az XF alatti, BMW 3 méretű modell bevezetésén dolgoznak gőzerővel – bár a cégtulajdonos Tata korábban már bebizonyította, hogy ha értékes egy projekt, akkor annak nem kell forráshiány miatt megrekednie.