Egy ideje nagy kérdés, hogy a Michelin terveiben szerepel-e az F1-es visszatérés, konkrétumot eddig senki nem mondott az ügyben. A héten közelebb kerülhetünk az igazsághoz, mert az Auto, Motor und Sport című lap szerint nagy bejelentésre készülnek a franciák a hét közepén. Valószínűleg arról lesz szó, hogy a Michelin is indul a hivatalos gumiszállítói tenderen.

Egy ilyen bejelentés magyarázná, hogy a Pirelli szerződésének meghosszabbítása miért késik, annak ellenére, hogy az olaszok gőzerővel dolgoznak a 2014-es gumikon. A Pirelli a jövőre érkező, V6-os turbómotorok nagyobb nyomatéka miatt szeretné kiszélesíteni a hátsó gumikat, sőt az átmérőjüket is növelné, amivel a Mercededes például nagyon is egyetért, a Red Bull és a Ferrari viszont ragaszkodik a változatlan gumiméretekhez. Részben azért, mert rendkívül költséges lenne áttervezni a felfüggesztéseket egy új gumimérethez.

„Egyedül fogunk dönteni” – jelentette ki Paul Hembery, a Pirelli motorsport-igazgatója. „Nem számít, hogy a csapatok mit akarnak, tőlük csak az adataik kellenek.” A Pirelli dolgát nehezíti, hogy teljesítményadatokat egyelőre csak öt csapattól kapott, pedig a pontos számokra szükség lenne a fejlesztések felgyorsításához. Az ügybe az FIA is beszállt, és felszólította a csapatokat, hogy adják át a szükséges információkat. A késlekedés miatt a Pirelli egy hónap haladékot kapott a specifikációk véglegesítésére, szeptember 1. helyett október 1-jén kell közölnie az istállókkal, hogy milyenek lesznek a gumik 2014-ben.

Szakértők szerint a Michelin egyébként már nem tud felkészülni 2014-re, így az is elképzelhető, hogy esetleg egy 2015-ös beszállásról lesz szó a héten. Az ügyet természetesen erősen átszövi a politika, és a Pirellinél nem is örülnek a Michelin jelentkezésének. „Még az idén tisztán akarunk látni” – mondta Hembery. „A kereskedelmi jogok tulajdonosával és egyes csapatokkal a következő öt évre van szerződésünk. Ha jövőre azzal szembesülünk, hogy pályáznunk kell 2015-re, kiszállunk.”