T. Szerkesztőség!
Franciaországi nyaralásunk során Nizza környékén sikerült lencsevégre kapnunk a BMW i8-as modelljét valamint egy új Minit melyeket közúti forgalomban tesztelnek. Mellékelten néhány kép róluk, talán érdekesnek találják.
Üdvözlettel állandó olvasójuk:
Gábor
A BMW i8, amelyet ezen a néven kettő éve ismertünk meg, formavilágát és koncepcióját azonban már négy évvel ezelőtt (Concept Vision Efficient Dynamics tanulmány képében) bemutatta a német gyár, a bajorok benzin-elektromos konnektoros hibrid sportkocsija.
A másfél literes, háromhengeres benzinmotort az i3 130 lóerőre visszavett teljesítményű, a hátsó helyett az első tengelyt hajtó villanymotorjával kombináló hajtáslánc 4,6 másodperces 0-100-as gyorsulást és 250 km/órában korlátozott végsebességet tesz lehetővé, az átlagfogyasztás 2,9 l/100km.
Elektromos üzemben 35 kilométert képes megtenni a kétszemélyes sportautó, az akkucsomag teljes feltöltése mindössze két órát vesz igénybe.
A BMW a napokban megerősítette, hogy szeptemberben, a Frankfurti Autószalonon bemutatja az i8 sorozatgyártásra érett változatát; a modell forgalmazása 2014-ben veheti kezdetét. Mivel az i8 vegyes hibridüzemben is használható, magyarországi forgalmazására több esély van, mint a tisztán elektromos üzemű i3-éra; várhatóan 100 000 eurót (30 millió Ft) meghaladó ára persze nem teszi majd népautóvá.
Mivel a Frankfurti Szalonig már csak egy hónap van hátra, az olvasónk által fotózott példány a leendő szériamodellhez nagyon közel álló darab lehet, a fotókon jól kivehetők a bonyolult vonalvezetésű, különösen aerodinamikus karosszéria részletei. Az egyetlen típusidegen elem az utólag felszerelt hátsó helyzetjelző és macskaszem: a sajátos esztétikumú kényszerlámpákat a zárt pályán tesztelt prototípusokon korábban nem láttuk.
Ami a másik lencsevégre kapott autót, a szintén hamarosan színre lépő, új generációs Minit illeti, azzal olvasónk felzárkózott a világ profi kémfotósai mellé, mert bár a jelenleginél hosszabb, új padlólemezre épülő, méretcsökkentett motorokkal szerelendő modellről fél éve látni külső felvételeket, a műszerfalát csak a napokban sikerült lencsevégre kapni.
Gábor fotóján is kiválóan látszik azonban a legfontosabb változás: a kormánytövében lévő főműszer oldalához félholdként simuló, kiegészítő műszer, amelyben minden bizonnyal a fordulatszámmérő kap helyet.
Szerző: Svékus Gergő