A Le Mans-i 24 órás verseny csúcskategóriáját jó néhány éve hanyagolja a Ferrari: gyári csapattal utoljára 1973-ban állt rajthoz a viadalon. Pedig korábban kilencszer is megnyerte, utoljára 1965-ben Masten Gregoryval és Jochen Rindttel. Most a visszatérést tervezgetik az olaszok, akik az elmúlt évtizedekben csak a GT kategóriában indítottak autót.
A szenzációs visszatérés 2015-ben jöhet, és erről várhatóan még az idén döntés születik. Három oka van, hogy a Ferrari az F1 mellett bevállalna még egy komoly programot: egyrészt az új 2014-es motorformula lehetővé teszi, hogy viszonylag olcsón LMP1-es változat is készüljön belőle. A következő évtől ott is két hibrid rendszerrel egészül ki a hajtáslánc, a szélcsatornának meg úgyis van felesleges kapacitása, nem jelent nagy gondot egy kis átszervezés.
A második ok, hogy a Ferrari kemény ellenfelekkel vívhat, nem pedig „limonádégyártókkal”, ahogy az elnök Luca di Montezemolo egyszer a Red Bullt nevezte. A Le Mans-ban a Porsche, az Audi és a Toyota is az ellenfelek között van, 2015-re jöhet a Nissan és a Honda is. Mindezek mellett szerepet játszhat a Ferrari döntésében az F1 jelenlegi helyzete is, amely a különböző érdekek szembenállása miatt nehezen szabályozhatóvá vált az elmúlt években.