A Ikarus-Škoda Tr187-es troli prototípus gyártása idén márciusban kezdődött – mondta Csanádi Zoltán, a Szeged Pólus Nonprofit Kft. projektigazgatója. Az új járművek karosszériáját a Magyar Autóbusz Kft. gyártotta le Székesfehérváron, a villamos berendezés beszerelésére és beüzemelését a cseh partnernél, a Škoda Electric-nél végezték.
Az új trolibusz kategóriájában a legmagasabb színvonalat képviseli. A járművek 100 százalékban alacsony padlósak, csuklósak, 18,75 méter hosszúak, 2,55 méter szélesek és 124 utast szállítanak. Utasterük és vezetőfülke légkondicionált. A trolik önjárók, azaz meghibásodás vagy áramszünet esetén akár 7 kilométert is képesek megtenni felső vezeték nélkül, a legkorszerűbb lítiumionos akkumulátorok segítségével. A szegediek szavazatai alapján az új járművek színe piros lesz.
A járműnek először a kötelező vizsgákon kell megfelelnie, hogy megszerezze a típusengedélyt az ősz folyamán. Várhatóan jövő év elején utazhatnak majd rajta a szegediek. A flotta többi 12 járművét egy év alatt folyamatosan szállítja le a magyar-cseh gyártó konzorcium.