Huszonöt év és négy generáció után jövőre érkezik az új Discovery, de ne számítsunk forradalmi változásokra.
Az alapvető forma változatlan marad, a márka (eddig elsősorban a Range Rover modelleket érintő) arculati megújulása azonban itt is érezteti hatását: új, LED-es nappali világítás jelenik meg az orron, a hűtőmaszk íve megváltozik, ugyanakkor a szabálytalan formájú fényszórók továbbra is beleharapnak a keretbe.
Ahogy elöl, hátul is csak a lámpatesteket maszkolták el, a lemezek nem változnak.
A beltérben a vezetői környezet modernizálására számítunk, új műszerfal, kezelőfelület és kormánykerék várható.
Ezeknél fontosabb, hogy a gyár búcsút int eddigi csúcsmotorjának, a Magyarországon eddig sem forgalmazott, ötliteres, nyolchengeres szívómotornak. Helyébe a Jaguarnál is alkalmazott, kompresszoros 3.0 V6 lép. Az F-type második lépcsős, 380 lóerős motorja takarékosabb és tisztább üzemű lesz, mint elődje, aminek köszönhetően olyan piacokon is megjelenhet a benzinüzemű Discovery, ahol eddig nem volt értelme ilyet forgalmazni.
Tovább csökkenthetné a fogyasztást a Range Rover Evoque kilencfokozatú sebességváltója, azt azonban keresztmotorhoz fejlesztették, ezért marad a Jaguarnál (és a mostani Discovery-nél) is alkalmazott, nyolcfokozatú automata
A 2014-es Discovery kiszállítása várhatóan jövő év első negyedévében kezdődik meg.
Szerző: Svékus Gergő