Még egyetlen futamon sem indult, mégis összesen tizenkettő világbajnoki címmel büszkélkedhet a Citroën túraautó-csapata – mármint két pilótájuk révén. 

Sébastien Loeb, aki a raliból pártolt át a WTCC-be, kilencszer bizonyult a világ legjobbjának, noha egy egészen más műfajban. Újdonsült csapattársa Yvan Muller háromszoros túraautó világbajnok, brit és francia bajnok: számára a márka újdonsága jelent majd kellemes kihívást, hiszen hosszú évek óta nem versenyzett hazai csapattal. 
Az 1969-es születésű Muller, aki tízéves korában ült először versenyautóba, nem csak szakmai tapasztala miatt ígérkezik jó választásnak: ő és Loeb régi barátok, egyazon régióból származnak, egykor ugyanabban a klubban versenyeztek, így személyes jó kapcsolatuk az egész csapatot segíthet összekovácsolni.
Újabb világbajnok a Citroën csapatában 1
Újabb világbajnok a Citroën csapatában 7
A Citroën július végén jelentette be, hogy a C-Elysée szedánból építi meg több mint 380 lóerős WTCC-autóját.

Interjú Yvan Mullerrel:

Mi volt az első benyomása a Citroën Racingről?

– Már az első pillanatban nagyon profi csapatnak tűntek – ez persze nem meglepő, ha ránéz az ember az elmúlt évek eredménylistájára. A pályafutásom során olasz, német, spanyol és angol csapatokkal dolgoztam, franciákkal régen volt dolgom. Egészen más a gondolkodásmód, máshogyan működnek -nem azt mondom, hogy jobban vagy rosszabbul -, nekem pedig most meg kell tanulnom a Citroën Racing munkamódszereit. Érdekes módon azt veszem észre, hogy időnként keresem a megfelelő francia szakkifejezéseket, ezért még magát a nyelvet is gyakorolnom kell. Minden nagyon új, de azért már most eléggé otthon érzem magam a Citroënnél.

Lenyűgöző eredményeket mutathat fel a WTCC-ben. Véleménye szerint mi a siker kulcsa ebben a sportágban?

– Ó, ez nagyon egyszerű: jól kell teljesíteni és minden futamon a lehető legtöbb pontot kell szerezni. Persze a sportág ennél azért jóval bonyolultabb. A legnagyobb nehézséget a versenyek felépítése jelenti. Minden verseny két futamból áll, a kettő között pedig fordított rajtsorrendet állítanak fel, azaz az első futam nyertese a másodikban a 10. helyről indul. A mezőnyben autózva létfontosságú, hogy el tudjuk kerülni azokat a „csapdákat”, amelyeket a többi versenyző állít nekünk, csak így kerülhetünk az élre. Minden bizonnyal ezért van nagyobb esélye egy tapasztaltabb pilótának a győzelemre.

Úgy tűnik, hogy a vezetéstechnika is fontos szerepet játszik a sikerben?

– A többi pályaversennyel ellentétben a WTCC-ben elsőkerék-meghajtású autókkal megyünk, ami azzal jár, hogy az első gumik hamarabb elhasználódnak, hiszen egyszerre viselik a kormányzás és a meghajtás összes terhét. Ezért minden pillanatban úgy kell vezetni, hogy közben figyelünk a gumik állapotára. Azt gondolom, hogy a 2014-es szabályozás ebből a szempontból is kedvezőbb lesz.

Már kipróbálhatta a Citroën C-Elysée WTCC-t. Mi a véleménye róla?

– Az előző generációs autókhoz képest könnyebb, erősebb és aerodinamikai szempontból is hatékonyabb. Nagyobbak a gumiabroncsai és a fékjei is. Összefoglalva tehát ez az új generáció minden tekintetben jobb és gyorsabb lesz, mint az előző. Persze továbbra is vérbeli túraautókról beszélünk, csak a pilótának egy kicsit könnyebb dolga lesz velük. Első élményem a C-Elysée WTCC-vel pozitív volt, úgy érzem, az autó nagyon jó kiindulási alap, és már nagyon várom a fejlesztési munkát.

Emlékszik első találkozására Sébastien Loebbel?

– Igen. A 90-es évek végén történt, az egyik Andros versenyen, a Vogézekben. Akkor klubtársak voltunk, és a klub elnöke egyszer csak odajött hozzám, hogy bemutasson ?egy fiatalembert, aki még sokra fogja vinni?. Azóta figyelem a pályafutását, és csak csodálattal tudok beszélni a teljesítményéről. Gondoljunk bele: kilencszeres világbajnok! Csak elképzelni tudom, hogy igazából mit is jelent ez. Az én eredményeim is nagyon jók, de sehol nincsenek ahhoz képest, amit Seb tett le az asztalra.

Ritkán fordul elő, hogy két ilyen kaliberű pilóta azonos csapatban versenyezzen. Hogyan képzeli el az együttműködést?

– Biztos vagyok benne, hogy minden jól fog menni. Mind a ketten nagyfiúk vagyunk, akiknek már nem nagyon kell bizonyítani semmit, ráadásul mindketten tudjuk, mit jelent gyári csapattal dolgozni. A márka az első, én mindig is így dolgoztam. Természetesen nagyon szeretek a dobogó legfelső fokán állni, de akkor is a csapat győzelme az első számú cél. A csapattársak közötti szolidaritás a közös siker egyik legfontosabb záloga.

Yvan Müller (szül.:1969. 08.16) legfontosabb eredményei :

– 1986 : gokart Európa-bajnok
– 1992 : az F2 (F3000) kategória brit bajnoka
– 1995 : francia szupertúraautó bajnokság ? bajnoki cím (BMW)
– 1995-2006 : megszakítás nélkül tízszer nyerte meg az Andros-kupát
– 2003 : brit túraautó bajnokság – bajnoki cím (Vauxhall)
– 2008 : túraautó világbajnok (Seat)
– 2010 : túraautó világbajnok (Chevrolet)
– 2011 : túraautó világbajnok (Chevrolet)

Szerző:
Forrás: Citroën