Vannak, akik újra és újra endorfintól megbódulva, lila ködben szeretik látni a világot és akkor érzik csak igazán jól magukat, ha a pulzusszám 180. Az agyukban bő olajban pumpáló dugattyúk dolgoznak azon, hogy minél elmebetegebb és veszélyesebb módon juttassák mások tudtára, hogy Ők bizony mindent megtesznek annak érdekében, hogy egyetlen cég se kössön velük hosszú távú életbiztosítást.
Ebbe a kategóriába tartoznak azok, akik olyan elektromos bringákat építenek maguknak, amivel könnyedén fel lehet venni az autópálya tempót és Béla bácsi csak pislog a Maruti volánja mögül, mikor egy kerékpár 120-al ráelőz. Nézzük meg a 10 leggyorsabb elektromosan működtetett, házilag barkácsolt biciklit. Kapaszkodjatok, durva lesz!
Kanyarodni ugyan nem igazán lehet vele, de még simán befért a tízedik helyre. A 2 sebességes elektromotor egy BMX vázra van felépítve. Az akkumulátor elég béna helyre került, így a szépségdíjat sem kaphatná meg. Ezzel a 72 kilométer/órás sebessége csak az utolsó, de még így is simán megbüntetne a rendőr lakot területen belül.
Úgy néz ki ez az e-bike, mint az első számítógépek, amik tele voltak hatalmas tranzisztorokkal és ellenállásokkal. A 80 eléréséhez egy Crystalyte motor segédkezik és akkuk garmadája biztosítja, hogy ne csak 1 percig élvezzük a menetet. A bringa készítője könyvet is írt az építéséről, amit 50 dollárért árul a neten. Nem rossz ötlet.
A feltűnő sárga tadpole stílusban épített háromkerekű városon kívül is simán tartja az autók sebességét. Astro RC motor szolgáltatja az energiát. A vezérlés, az akkumulátor és a motor a váz közepére került, így a súlypontja nagyon jó, hasonló lehet vezetni, mint egy gokartot.
A Super Electric-ben úgy építették meg a vázat, hogy az akkumulátor is teherviselő elem. A technika picit bonyolultabb mint az eddigiekben. Astro Flight 3220-as RC repülőgép erőforrást kapott, ami egy NuVinci fokozatmentes agyváltóval hajtja a kétkerekűt. Ezért elég jól gyorsul, mert mindig ideális fokozaton keresztül tudja a kisméretű motor leadni a teljesítményét. A nagy tempóra felkészítették az alkatrészeket is, a motorsportban használt USD fordított villa, a széles kerekek és a 203mm-es tárcsafékek biztosítják a nyugalmunkat útközben.
A frappáns nevű bicaj már közelít a 100-as határhoz. A készítők egy kínai robogó vázára építették fel a meghajtást, és a fékrendszert is lecserélték a biztonság kedvérét egy nagyobbra. Crystalite 5304-es motort kapott. Szerintem a legjobban kinéző alkotás a listában.
Cedric Linch a tervező és tulajdonos, úgy érte el a nagy sebességet, hogy nem a motor teljesítményét piszkálta fel, hanem a fekvő kerékpár köré épített egy áramvonalas burkolatot. A meghajtás saját fejlesztésű, melynek licenszét már meg is vette a Briggs and Stratton cég. A hatótávolsága 240 kilométer és már túl van a 80 ezer kilométeren.
Egy millió értékű downhill bringa az alap. Akik kipróbálták, mind azt nyilatkozták, hogy kezes bárányként viselkedik a 8000 wattos, áttételezett Astro motor hajtotta kétkerekű. Jelszó: Sok egyenes, kevés kanyar!
Van az az eszement faktor, amikor egy több millás biciklit is átalakítasz. A kanadai srácok nem szórakoztak, 100 voltos feszültségről üzemelő, 15000 wattos motort használtak fel, ami 150 ampert is fel tud venni gyorsítás közben. Durván ennyi kell egy V8-as blokk beröffentéséhez is. Aki elég bátor az terepen is kipróbálhatja, hiszen ott is tudja tartani a 100 feletti tempót. Akkor van gond ha a semmiből előbukkan egy traktornyom! :)
A dobogó második helyén álló darabba két Golden Magic Pies motor került beszerelésre, vagyis egymásba lettek építve. Az összerakást 40 órás teszt követte, nem szerették volna, ha talajon száll el a technika. Az agymotorokat szellőző furatokkal látták el, a jobb hűtés érdekében, a vázat számítógéppel tervezték. Elől masszív, duplavállas teleszkópok dolgoznak és hátulra is került teleszkóp.
Na igen, ezzel már képesek lennénk az autópályán is elérni a megengedett legnagyobb sebességet. A BMX vázból készített vadállat külsőre gyenge munkának tűnik, de itt nem az a lényeg. A villákhoz illesztették az akkumulátort, a villanymotort és a meghajtást. Nagyon könnyű, 100 ezer wattos (nem elgépelés) motort használtak. Ennek az egységnek egy Nano-Tech Hobby King LiPo akkumulátor adagolja az energiát. Nyomatékban itt bizony nincs hiány!