A járművet a Siemens által fejlesztett ELFA-hajtásrendszerrel gyártották. Különlegessége, hogy a dízelmotor a megszokottól eltérően nem a hátsó tengelyt hajtja meg, hanem a generátort, amely egy, vagy több hajtómotort táplál árammal. A buszok így 50 százalékkal kevesebb dízelt fogyasztanak, ennek köszönhetően kevesebb kipufogó gázt bocsátanak ki.
A tömegközlekedés Vietnam nagyvárosaiban az egyik legnagyobb probléma csakúgy, mint sok más ázsiai metropoliszban. A lakosság rohamosan nő, és a közlekedés gyakran egyetlen lehetséges formája az autóbusz. Ezek viszont nagymértékben szennyezik a levegőt, mindamellett üzemanyag-költségük is igen magas. Hosszabb távon tiszta elektromos meghajtás jelenthetné a megoldást, azonban a jelenlegi akkumulátortechnika még viszonylag drága. 
A közlekedési lámpáknál és a megállókban való sűrű megállások miatt a dízelelektromos kombinált hibridhajtások alkalmasak leginkább a városi felhasználásra. Az ELFA-rendszerben az elektromos motorok generátorként működnek, fékezéskor áramot táplálnak egy energiatárolóba. 
A busz ezt az energiát használva az útvonal egyes szakaszain tisztán villamos üzemben halad. Az energiatároló kapacitásának függvényében ezeknek a szakaszoknak a hossza néhány száz métertől akár több kilométerig terjedhet. A takarékos és emisszió-mentes közlekedés mellett a hajtás további előnye a csendesebb üzem, mert gyorsításkor elmarad a dízelmotor felpörgésének zaja.
ELFA-hajtású buszok néhány éve már a világ több városában, így Londonban, Münchenben és Nürnbergben is közlekedek. A Siemens 2012 óta működik együtt a Vinamotor buszgyártóval. Az első prototípus nemrégiben állt forgalomba, azonban a tesztüzem három hónapig tart.
Ennek során egy Siemens-szakértőkből álló nemzetközi csapat azzal foglalkozik, hogy a buszt a vietnami környezeti és üzemi körülményeknek megfelelően optimalizálja. A tesztidőszak lezárása után a Vinamotor megkezdi a hibridbusz sorozatgyártását.