Így múlik el a világ dicsősége: ha eddig abban a hitben ringattad magad, lehet még vadonatúj T2-esed, hiszen a brazilok fél évszázada gyártják, ráfaragtál: az év végével beszüntetik a gyártását.
Persze egy ilyen legendát nem lehet csak úgy elengedni, ezért a VW do Brasil hatszáz darabos limitált szériával búcsúzik minden idők leghosszabban gyártott automobiljától.
A Volkswagen Kombi Last Edition egyedi fényezést, fényűző belső kivitelezést és jubileumi matricázást kap. Kék-fehér festését fehér oldalfalú abroncsok és fehér dísztárcsák hangsúlyozzák ki, az évek során bumfordi műanyag ráccsá fejlődött hűtőmaszk felső részét, valamint a fényszórók és a vízszínű irányjelzők keretét szintén kékre fényezték.
A beltérben a kék színű árnyékoló függönyök és Kombi feliratú elkötők a legfeltűnőbb tartozékok. Az üléseknél, amelyekből akár kilenc is lehet, nem mondtak le az évtizedek során bevált műbőr kárpitozásról. Ugyanazzal az Atlanta-kék műbőrrel vonták be az oldalfalakat, az ajtópaneleket és a csomagtartót; utóbbi padlóját és a pótkereket finom kék szőnyeg borítja
A műszerfal csalódás lehet azoknak, akik a régi, lakkozott gyűrűs analóg műszerekre emlékeztek: itt bizony olcsóbb volt az évek során átállni a gyártásban a digitális műszerezettségre. Ez legalább rímel a tradicionális, központi helyen trónoló rádió fejegységre, amely (ah, XXI. század!) memóriakártya- és USB-olvasót is kapott.
A széria mind a hatszáz darabját sorszámozott plakettel látják el, és különleges tanúsítvány is jár hozzájuk.
Igaz, az eredetiség igazolására nincs alkalmasabb a kisbusz motorjánál: habár a boxert már régen leváltották, jelenlegi erőforrása sem mai darab. A hetvenes évek derekán, az Audi 50 fedélzetén bevezetett, 1,4 literes EA111 blokk benzinüzemben 78, etanollal 80 lóerőt teljesít, ereje négyfokozatú sebességváltón keresztül jut a hátsó kerékre.
További képek a
Szerző: Svékus Gergő