A lengyel Pesa után a cseh Skodától is vásárolt vonatokat a német állami vasúttársaság (Deutshe Bahn AG), amely a kelet-európai gyártók bevonásával kívánja élénkíteni a piaci versenyt. Tavaly a DB 1,2 milliárd euró értékű keretszerződést kötött a Pesa Bydgoszcz -al, mely több mint 400 motorvonatot szállíthat Németországba.
A német állami vasúttársaság eddig főleg a Bombardiertől és a Siemenstől vásárolt járműveket, azonban a cégeknek gyakran nehezére esett teljesíteni a szerződésben foglaltakat. A Siemensnek például már 2011-ben le kellett volna szállítania az Inter-City Express (ICE) vasúti szerelvények új generációját, de a megrendelést még mindig nem sikerült teljesíteni. „A Skoda Transportation számára a német megrendelés komoly referencia, amely megnyithatja az utat más nyugat-európai piacok felé is.” – jelentette ki Tomáš Krsek, a cég ügyvezető igazgatója.
Az öt emeletes kocsiból és a villamos mozdonyból álló ingavonatokat 2016 decemberétől a DB Regio üzemelteti a Nürnberg-Ingolstadt-München vonalon. A vonatok hajtásáról a vontató-tolató rendszerben működő, a közelmúltban a DB igényei alapján kifejlesztett Emil Zátopek mozdony gondoskodik, de a szerelvények egyik végén vezetőállást is kialakítanak. Az ingaszerelvények maximális sebessége 189 kilométer/óra lesz.
Az emeletes személykocsikból álló menetrend szerinti vonatok nyomásállóak lesznek annak érdekében, hogy kiegyenlítsék a nagy sebességű vonattalálkozásoknál az utastérben lévő nyomást. A térfigyelő rendszerrel felszerelt személykocsik korszerű dizájnt kapnak, mindamellett több babakocsi, illetve kerékpár tárolására alkalmas peront alakítanak ki a vagonok alsó szintjén. A vonatokon összesen 705 ülőhely lesz, az utasok kényelmét pedig légkondicionálóval, valamint vezeték nélküli internettel fokozzák. Az ülések mellett konnektorokat helyeznek el a laptopok és okostelefonok töltésére.
A Škoda Transportation elsősorban vonatokat és villamosokat gyártó cseh részvénytársaság, nem azonos a német Volkswagen konszernhez tartozó Škoda autógyártó vállalattal. A cégcsoport mintegy 25 ezer főt foglalkoztat, magyarországi érdekeltsége az elektronikai alkatrészek gyártásával foglalkozó Ganz-Škoda Electric Zrt.
Forrás: Škoda, MTI