Ha műszaki vénával áldott (vagy vert:) meg a sors, akkor érdemes követned a Renault Sport F1 Twitter csatornáját. Bárki is kezeli a hírfolyamot, naprakész, gyorsan válaszol, és érdekes adatokat oszt meg a nagyközönséggel. Tehát ha van kérdés, ami furdalja az oldalatok, tegyétek fel nekik!

Ma már ezeket a morzsákat potyogtatták el:

– A tengerszint feletti magasság változása hatással van a motorok viselkedésére, általában a Les Combes tetején egy százalékkal kevesebb üzemanyag ég el, mint a La Source-nál, és ezt figyelembe kell venni a számításoknál!

– Egy kör alatt átlagosan 3,15 kg üzemanyagot éget el a V8-as, de ez nagyban függ az időjárási viszonyoktól.

– A versenyautókat a hét kilométeres kör hetven százalékában padlógázon hajtják, ez majdnem 5,5 kilométer, tehát akkora táv, mint normál esetben egy egész körpálya. Ez 75 másodperc teljes terhelést jelent, ami komoly kihívás a motoroknak.

– Az Eau Rouge bevételekor +5 G nehézségi erő hat a versenyzőkre és a technikára, vagyis minden autóban lévő folyadék, a versenyző teste a megszokott tömegének ötszörösével préselődik lefelé. A kanyar  tetején a  függőlegesen ható nehézségi erő -3 G-re változik, tehát a hatalmas nyomást lebegés váltja fel, mint a legdurvább hullámvasutak esetén.