A nyolchengeres dízelmotor lehengerlő menetteljesítményeit ígéri 6,4 literes átlagfogyasztás mellett a Land Rover újonnan bevezetett, dízel hibrid hajtáslánca, amelyet a műszakilag egyébként is szoros rokonságot mutató két modell: a Range Rover és a Range Rover Sport egyszerre kap meg.
A szeptember 10-étől rendelhető dízel hibrid luxusterepjárók első példányai 2014 elején érkeznek meg az ügyfelekhez. A gyár komoly reményeket fűz innovatív hajtásláncához, amely a háromliteres, hathengeres dízelmotor és a nyolcfokozatú sebességváltó közé beékelt, 35 kW (48 LE) teljesítményű villanymotor segítségével összesen 340 lóerőt és 700 Nm rendszernyomatékot bocsát a vezető rendelkezésére.
A teljes hibrid komponens tömege, beleértve az akkumulátor-csomagot is, nem éri el a 120 kilogrammot. A háromféle üzemmódban működtethető hajtáslánc szerény 1,6 kilométert képes megtenni tisztán elektromos üzemben, legfeljebb 48 km/óra sebességgel. Ha tartós emissziómentes használatra nem is alkalmas, a 6,9 másodperces gyorsulás és a 218 km/óra végsebesség (Range Rover Sport: 6,7 mp, 225 km/óra), valamint a 6,4 literes átlagfogyasztás alighanem több mint kárpótolja ezért a vásárlókat.
A hibrid Range-ek motor- és menetteljesítményei ilyenformán hajszálpontosan megegyeznek a 4.4 V8 dízelmotor idevágó paramétereivel, a fogyasztáskülönbség azonban tetemes (SDV8: 8,7 l/100 km).
A vízhűtéses akkucsomag a padló alatt kapott helyet, így sem az utas-, sem a csomagtérből nem rabol helyet; még a Range Rover Sport 5+2 üléselrendezése is megmarad.
A modellek terepképességei is változatlanok maradtak. Hogy ezt bebizonyítsák, ma reggel három Range Rover Hybrid modellből álló expedíció indult útnak, hogy tíz köztes ország érintésével október 15-ére megérkezzen az indiai Mumbaiba, a solihulli márka anyavállalatának, a Tata Motors főhadiszállására.
A 16 000 kilométeres túra során a legendás ősi Selyemút 6500 kilométeres szakaszán is végighajtanak az autók.
Szerző: Svékus Gergő