A hallókészülékkel rendelkező utasok számára a tájékoztatás és a kommunikáció megkönnyítése érdekében a közlekedési vállalat sajátos technológiai újítást vezetett be a legnagyobb forgalmú autóbusz-pályaudvarokon. Az úgynevezett hangfrekvenciás indukciós hurok-rendszer (AFLIS) működésének lényege, hogy felerősített hangon, rádiófrekvencián sugározza az információkat a hallókészülékek számára.
Így a hallássérült utasok számára mind a pályaudvarok hangosbemondói, mind pedig a pénztári mikrofonokon keresztül érkező hangok tisztábban lesznek hallhatóak. A legtöbb hallókészülék rendelkezik „T” vagy „MT” programválasztóval, melyek lehetővé teszik számukra az indukciós hurok-rendszer által létrehozott elektromágneses jelek felfogását. A hallókészülék a jeleket a felhasználó által beállított erősségű hangokká alakítja át, így biztosítva az utasok számára az akadálymentes kommunikációt.
A hallássérült utasokat segítő fejlesztést egyelőre a nagyobb pályaudvarokon, így a Népligetnél, a Papp László Sportarénánál, az Etele téren, illetve Érden telepítették. A hangfrekvenciás hurok-rendszerek kiépítését a Volánbusz saját forrásból oldotta meg.