– Tudja, milyen nagyot zakózni! Minden pilóta bukik, de Webber neve mellett különösen nagy esések szerepelnek. Már az F1 előtt, pályafutása kezdetén sikerült olyan balesetet túlélnie, ami után én egy csendes sarokban, térdem az államhoz húzva hintáztam volna hónapokig. A Le Mans-i 24 órás futamon történt horrorszerű repülés nem Webber hibája volt, a Mercedes hibás aerodinamikai tervezése okozta a bajt.
Tizenegy évvel később Valenciában, már a Red Bull pilótájaként élt túl pár karcolással hasonló balesetet.
– Imádja a csokit. Ha Kimit jégkrémrajongónak tartjuk, akkor Webber kiköpött Gombóc Artúr, mivel megőrül a csokiért, főképp a magas kakaótartalmú étcsokoládét kedveli, de nem veti meg a tejjel, egyéb gyümölcsökkel ízesített változatokat sem. Egy igazi őrült osztrák rajongó igyekszik kielégíteni Webber étvágyát, a futamokra rendszeresen küldött neki egy tisztes adag édességet a csapattal.
– Kutyás. Imádja két ebét, Simba és Shadow családtagnak számítanak. Ha nyer, ha veszít, hazaérve első program, hogy velük foglalkozzon, bármilyen borús is legyen a hangulat, a négylábú kettős mindig jókedvre deríti Webbert.
– Vettel a nemezise. Webber egyenletes ívben, bár lassan emelkedő karrierje szép jövőt sejtetett. A Minardi-Jaguar-Williams hármasnál eltöltött szűkös esztendők után 2007-ben a Red Bull-csapathoz került. Bár erre kevesen fogadtak volna akkor, a színfalak mögött már gőzerővel készült a világbajnoki címeket szalagon szállító gépezet, és ennek Webber is részese volt.
Ebben az évben még David Coulthard csapattársaként küzdött, de nem kerülhette el a sorsszerű találkozást az ifjú némettel. Az esős Japán Nagydíjon 2007-ben a biztonsági autós szakasz alatt Vettel hátulról nekiütközve ütötte ki a második helyen álló Webbert a versenyből. Lehet, hogy Lewis Hamilton hibázott, de ez Webbert kevésbé vigasztalta, a futam után dühében így nyilatkozott: „Ilyenek a kölykök, nemde? Ezek a srácok kevés tapasztalattal jót cselekednek, majd mindent elbasznak”.
Az ekkor még bocsánatot kérő, a futam után a bokszban sírva fakadó Vettel 2009-ben már csapattársként tört borsot Webber orra alá, megszerezve a Red Bull első győzelmét. A további történet még elevenen él, mindenki emlékszik a 2010-es Török Nagydíjra, ahol a győzeleméhes Vettel ütközésig forszírozta a harcot, ezzel végleg elmérgesítve kettejük viszonyát. Így jött el az adok-kapok kora, Webber panaszkodott a csapatsorrendre, de megragadta az alkalmat, mikor feltarthatta a harmadik VB-címre hajtó csapattársát a Brazil Nagydíjon.
Az idei Maláj Nagydíjat pedig említeni sem kell, a csapatutasítás ellenére Webbert megelőző német ezzel a manőverrel utolérte Schumachert a könyörtelen győzni akarás terén (Multi 21:).
– Üldözi a balszerencse Mondhatnánk másképp, de ez a helyzet. Neki sosem adta ki igazán. Küzdött a Red Bull ramaty éveiben, majd mikor ütőképes lett a technika, nyakába kapott egy győzelemre tenyésztett német zsenit. 2009-ben kerékpározás közben elszenvedett lábtörése hátráltatta, majd valahogy mindig vele babrált ki a technika ördöge, lehalt a KERS, szétesett a váltó, bénáztak a szerelők (gondoljunk csak a Német Nagydíjon operatőrt taroló abroncsra, az is Webber Red Bulljáról származott.)
– Újra próbát tesz Le Mans-ban. Elhagyva az F1 világát, újra a hosszútávú versenyzésben próbálja ki magát, ezúttal a Porsche pilótájaként. Nincs kétségünk afelől, hogy komoly eséllyel indulnak a legendás 24 órás futamot uraló Audi ellen, és Webber tehetsége, vezetési tudása sokat nyom majd a latba. Csak ne legyen német csapattársa!
+1 kép Mark Webberről a hölgyolvasóknak.
Nem Webber az egyedüli F1-es születésnapos: ugyancsak ma ünnepel az egykori Benetton-, Ferrari- és McLaren-pilóta, a Toro Rosso későbbi csapatfőnöke, Gerhard Berger, valamint ma töltötte be 18. évét a Saubernél jövőre bemutatkozó orosz ifjonc, Szergej Szirotkin.