Erősebb, gyorsabb és fürgébb is lesz a következő modellévtől a Porsche Panamera dízel változata. Az eddigi 250 lóerős motor helyébe lépő friss fejlesztésű 3.0 V6 pontosan ötödével izmosabb: 300 lóereje az eddigi 244 helyett 259 km/óra végsebességet tesz lehetővé, a 0-100 km/óra gyorsulás 6,8-ról 6,0 másodpercre rövidül.
Miközben a blokk sarokszámai nem változtak, a mérnökök a semmiből alkották újra a motor gyakorlatilag minden mozgó elemét, a forgattyús tengelytől a dugattyúkig. Emellett most először alkalmaztak vízhűtésű turbófeltöltőt, ez a nagyobb légtömeg mellett megnövelt töltőnyomást (2,5 helyett 3,0 bar) biztosít.
Mindez jelentős mértékben megnövelte a forgatónyomatékot (650 Nm 1750-2500/perc között, szemben a korábbi 550 Nm-rel). Ez viszont a sebességváltó áthangolását is lehetővé tette: a hosszabb végáttétel csendesebbé és takarékosabbá teszi az autót, ugyanakkor az első négy fokozatot rövidebbre vehették.
Részben innen, részben az alapkivitelben kínált, kanyarban szelektív nyomatékmegosztást alkalmazó, aktív differenciálzár (Porsche Torque Vectoring Plus, PTV+) alkalmazásából adódnak a menetdinamikai mérőszámok javulásai.
A Panamera szabványos átlagfogyasztása 6,4 l/100km, a CO2-kibocsátás 169 g/km.
A dinamikusabb autó áthangolt futóművet is kapott: mindkét tengelyen merevebbek lettek a stabilizátorok. Emellett a vontatókapacitás is megnőtt, immár 2,6 tonnát cipelhet maga után a Porsche Gran Turismója.
Az új dízelmotor 2014 januárjától vásárolható meg a Panamerához. A modell tervezett németországi fogyasztói ára 85 300 euró, szemben a jelenlegi dízel variáns 81 849 eurós árával (+4,2%).
Szerző: Svékus Gergő