Környezetbarát autóról vagy környezetkímélő autózásról beszélni is öncsalás. De mindenki tud rá indokot, miért fontosabb a környezetvédelemnél az autózás, így az autózás előtt van még pár emberöltő. Viszont ha már autózunk, legalább ne károsítsuk a minimumnál jobban a környezetet.

A Verkehrsclub Deutschland (Német Közlekedési Klub) kikereste a jelenlegi kínálat szerintük legkevésbé környezetszennyező autóit. A sorrendben nemcsak a fogyasztás és a szén-dioxid-emisszió számít, hanem a károsanyag-kibocsátás és a zajkeltés is. Ezért az élbolyt a földgázüzemű és a hibrid autók uralják, nem pedig a kétségtelenül keveset fogyasztó és alacsony CO2-szintekkel villogó, de tüdőnket erősebben szennyező dízelek.

A legjobb dízel egyformán 7,00 pontos eredménnyel a Peugeot 2008 1,6 HDi 92 és a Citroën C4 Picasso 1,6 HDi Airdream, mindkettő automatizált kézi váltós kivitelben. További modellek és helyezések itt, alább pedig az első tíz autó. (Pontegyenlőség esetén ábécérendben.)

Ragaszkodunk az autókhoz és az autózáshoz, hiába környezetszennyező a használatuk. De nemcsak büdös és zajos ördögszekerek szerepelnek a kínálatban

10-7. Mitsubishi SpaceStar 1,0 - 7,38 pont. A japán kisautó kiváló eredményében nagy szerepe csupán 845 kilós súlyának. A legjobbak között a SpaceStar megelőzi a Yaris HSD-t is

10-7. Mitsubishi SpaceStar 1,0 – 7,38 pont. A japán kisautó kiváló eredményében nagy szerepe csupán 845 kilós súlyának. A legjobbak között a SpaceStar megelőzi a Yaris HSD-t is


10-7. Toyota Auris Hybrid, 7,38. A hibridhajtás már nem szvetteres értelmiségiek hóbortja. A Toyota több mint ötmillió hibridjárművet értékesített áprilisig, amin a kombiként is kapható Auris HSD tovább javíthat. Hajtásláncának rendszerteljesítménye 100 kW (136 lóerő), a 99 lóerős, Atkinson-ciklusú benzinest 20 kW teljesítményű villanymotor támogatja illetve helyettesíti gyorsításkor és elinduláskor. A szabványos átlagfogyasztás mindössze 3,8 liter, a szén-dioxid-szint 89 g/kilométer

10-7. Toyota Auris Hybrid, 7,38. A hibridhajtás már nem szvetteres értelmiségiek hóbortja. A Toyota több mint ötmillió hibridjárművet értékesített áprilisig, amin a kombiként is kapható Auris HSD tovább javíthat. Hajtásláncának rendszerteljesítménye 100 kW (136 lóerő), a 99 lóerős, Atkinson-ciklusú benzinest 20 kW teljesítményű villanymotor támogatja illetve helyettesíti gyorsításkor és elinduláskor. A szabványos átlagfogyasztás mindössze 3,8 liter, a szén-dioxid-szint 89 g/kilométer


10-7. Toyota Prius+ - 7,38 pont. Az 1997-ben egyetlen autóval induló full hibrid kínálat alaposan kibővült. Ma a Prius+-szal együtt összesen 19 benzines-elektromos hajtású autója van a Toyota konszern márkáinak. A Prius+ egyben a legkevésbé környezetszennyező hétszemélyes autó

10-7. Toyota Prius+ – 7,38 pont. Az 1997-ben egyetlen autóval induló full hibrid kínálat alaposan kibővült. Ma a Prius+-szal együtt összesen 19 benzines-elektromos hajtású autója van a Toyota konszern márkáinak. A Prius+ egyben a legkevésbé környezetszennyező hétszemélyes autó


10-7. Volkswagen Golf 1,4 TGI BlueMotion - 7,38 pont. Nagyon eltérő autók nyitják az élmezőnyt. A Golf aduja nem a hibridhajtás, hanem a földgázüzem. Kisebb széntartalma miatt földgáz elégetésekor kevesebb szén-dioxid keletkezik, mint benzinnel járva. Az 1,4 literes, 110 lóerős turbómotor benzinnel és földgázzal is működik. A Golf 15 kg sűrített földgázzal 420, benzinnel további 940 kilométert tehet meg

10-7. Volkswagen Golf 1,4 TGI BlueMotion – 7,38 pont. Nagyon eltérő autók nyitják az élmezőnyt. A Golf aduja nem a hibridhajtás, hanem a földgázüzem. Kisebb széntartalma miatt földgáz elégetésekor kevesebb szén-dioxid keletkezik, mint benzinnel járva. Az 1,4 literes, 110 lóerős turbómotor benzinnel és földgázzal is működik. A Golf 15 kg sűrített földgázzal 420, benzinnel további 940 kilométert tehet meg


6. Toyota iQ 1,0 - 7,43 pont. Ha benzint égetünk el, azaz szénhidrogént oxidálunk, abból az iQ-ban is szén-dioxid keletkezik, de legalább nem túl sok. Papíron 4,4 l/100 km átlagfogyasztása mellett 99 gramm CO2-t bocsát ki kilométerenként. Mivel az iQ zaja és károsanyag-emissziója is csekély, hatodikként zárt

6. Toyota iQ 1,0 – 7,43 pont. Ha benzint égetünk el, azaz szénhidrogént oxidálunk, abból az iQ-ban is szén-dioxid keletkezik, de legalább nem túl sok. Papíron 4,4 l/100 km átlagfogyasztása mellett 99 gramm CO2-t bocsát ki kilométerenként. Mivel az iQ zaja és károsanyag-emissziója is csekély, hatodikként zárt


5. Toyota Prius - 7,53 pont. A Prius hajtáslánca uralja a listát: a Toyota hibridjei többféle emblémával és karosszériával is bekerültek a legjobb tíz közé. A modellcsalád alapdarabja ötödik lett és győzött a családi autók értékelésében, mert az előtte végző Lexus csomagtere nem éri el a kritériumként szabott 400 litert

5. Toyota Prius – 7,53 pont. A Prius hajtáslánca uralja a listát: a Toyota hibridjei többféle emblémával és karosszériával is bekerültek a legjobb tíz közé. A modellcsalád alapdarabja ötödik lett és győzött a családi autók értékelésében, mert az előtte végző Lexus csomagtere nem éri el a kritériumként szabott 400 litert


4. Lexus CT 200h - 7,83 pont. Elég komoly eltökéltséget igényel, hogy valaki ne német vagy svéd prémiumterméket vegyen ennyi pénzért, mert azok sokkal jobb autók. De az unokáink megköszönik, ha mégis a hibrid CT 200h a befutó

4. Lexus CT 200h – 7,83 pont. Elég komoly eltökéltséget igényel, hogy valaki ne német vagy svéd prémiumterméket vegyen ennyi pénzért, mert azok sokkal jobb autók. De az unokáink megköszönik, ha mégis a hibrid CT 200h a befutó


1-3. SEAT Mii Ecofuel-Škoda Citigo CNG-VW Eco Up 1,0 - 8,03 pont. A hármasikreket a kis súly és a takarékos motor mellett a földgázüzem segítette az első helyhez. Az itthon nem kapható modellek szabványos átlagfogyasztása 2,9 kg földgáz/100 km. Az egyetlen budapesti nyilvános földgázkúton, a MOL Kőbányai úti töltőállomásán 345 forintba kerül a sűrített földgáz kilója, így kereken 1000 forintból megtehetünk 100 kilométert. Ez olyan, mintha egy dízel 2,3 litert fogyasztana százon

1-3. SEAT Mii Ecofuel-Škoda Citigo CNG-VW Eco Up 1,0 – 8,03 pont. A hármasikreket a kis súly és a takarékos motor mellett a földgázüzem segítette az első helyhez. Az itthon nem kapható modellek szabványos átlagfogyasztása 2,9 kg földgáz/100 km. Az egyetlen budapesti nyilvános földgázkúton, a MOL Kőbányai úti töltőállomásán 345 forintba kerül a sűrített földgáz kilója, így kereken 1000 forintból megtehetünk 100 kilométert. Ez olyan, mintha egy dízel 2,3 litert fogyasztana százon


A legolcsóbb magyarországi autók, a leggyorsabb sportkocsik, a legtöbbet fogyasztó autók, a leggyorsabb vonatok és további Top 10 témájú cikkek itt.

Szerző: