A korábbi magasépítésű, idétlen A-osztály helyett egy évvel ezelőtt egy remekbe szabott, igazán ütős formájú modellt mutatott be a Mercedes. Az előző kettőnél szélesebb, laposabb és fényévekkel sportosabb prémium kompakt jelenleg talán a legkívánatosabb darab a német trióból. Most a legerősebb, 170 lóerős dízelmotorral járt nálunk.
A döntés értelmében a 48 órán belül várható végleges bírósági határozatig meg kell kezdeni a tilalom alá eső Mercedesek forgalomba helyezését. A Daimler közleménye szerint a franciaországi tilalom miatt mintegy 4500 A-, B-, SL- és CLA osztályú gépkocsit nem tudott leszállítani a cég a megrendelőknek.

Franciaország július elején tagadta meg az illetékes német járműbiztonsági hivatal, a Kraftfahrtbundesamt által engedélyezett régebbi típusú „R134a” légkondicionáló hűtőfolyadékkal üzemelő Mercedes modellek forgalomba helyezésének engedélyezését. A Kraftfahrtbundesamt engedélyét Franciaországon kívül minden uniós tagállam elismeri.

Franciaország környezetvédelmi okokra hivatkozva tagadta meg az „R134a” hűtőfolyadék engedélyezését, az uniós környezetvédelmi előírások semmibe vételét vetve a Daimler szemére. A Daimler ellenvetése szerint viszont az új „R1234yf” hűtőfolyadék gyúlékony és mérges gázokat bocsát ki, ha lángra lobban. A hűtőfolyadék szabadalmának birtokosa, a Honeywell International alaptalannak nevezte a Daimler állítását, mondván a Mercedes-Benz által végzett kísérletek nem felelnek meg a való életben előforduló feltételeknek.

Az uniós szabályok értelmében 2011 januárjától minden új típusengedélyű autóban a környezetbarát „R1234yf” típusjelű légkondicionáló hűtőfolyadékot kell alkalmazni, 2017 januárjától pedig már minden újonnan gyártott autóban.

(Forrás: MTI)