Kissé skizofrén a gondolat, lássuk be: a Bogár, akarom mondani Beetle reinkarnációja az egymást követő generációváltások során egyre inkább elveszítette régi báját, modernizált lámpatesteivel, a funkcionalitást messzemenőkig tagadó formavilágával már rég nem az a jópofa, fiatalos, vagány lázadó, mint aminek egykor talán szánták.
De úgy tűnik, a Beetle vásárlói körében is akadnak olyanok, akik a vezethetőséget értékelik nagyra. Az ő kedvükért nyúlt bele az autóba az ABT. A kupé és kabrió kivitelben egyaránt elérhető tuningbogár 30 mm-es ültetést kapott, orrát légterelő és a fényszórót részlegesen kitakaró maszk teszi haragossá, hátul mélyre nyúló kötény és dupla kipufogóvégződés morcosít. Ehhez magas sebességindexű abroncsokkal szerelt, 18-20 colos kerekek társulnak.
Ami a motorokat illeti, az ABT mérnökei szem előtt tartották, hogy itt másféle vevőközönségnek dolgoznak, mint mondjuk egy RS Audi tuningolása során. Éppen ezért a belépő motorokat sem kímélték – és nem is fogták vissza magukat. Az alap 1.6 dízelmotor 105 helyett 125, a nagyobbik 2.0 TDI 140 helyett 170 lóerőt teljesít. A benzinmotoroknál az 1,2 literes 105 helyett 140 lóerőt tud, az 1.4 TSI teljesítménye 160-ról 210 lóerőre nőtt, míg a csúcsverzió az alapban 200 lóerős 2.0 TSI 2140 lóerős kivitelét kapta meg.
Szerző: Svékus Gergő