A háromajtós midibusz meglehetősen szerény méretekkel rendelkezik, ugyanis 7,7 méter hosszú, 2,2 méter széles és 3 méter magas. Ennek ellenére elképzelhető, hogy a midibusz-tenderen éppen emiatt lesz befutó, hiszen a tömegközlekedés meglehetősen szűk utcákon bonyolódik nap mint nap a Budai Várban. A jármű utasterében 9 darab vékony szövetkárpittal ellátott, vandálbiztos műanyagülés található, mindamellett 33 állóhely áll rendelkezésre. A középső ajtónál elhelyezett rámpa pedig megkönnyíti a kerekesszékkel, vagy a babakocsival utazók le- és felszállását.

A Rampini Alét 150 kilowatt teljesítményű aszinkronos elektromos motor hajtja, melynek működéséhez a szükséges energiát a jármű 180 kilowattos lítium-ferrites akkumulátorban tárolja. A midibusz egy feltöltéssel 120-150 kilométer megtételére képes, mivel a töltéséhez szükséges infrastruktúra Budapesten egyelőre nincs kiépítve, ezért a Kelenföldi garázsban biztosítják majd a működéshez nélkülözhetetlen áramot. A végállomásokon használt gyorstöltővel akár 15 perc alatt is feltölthető lenne, buszgarázsban pedig két óra alatt lehet menetkész a midibusz. A jármű karosszériáját a Rampini, a hajtását pedig a Siemens gyártotta.

Az olasz gyártó járművei nem ismeretlenek a régióban, az Osztrák-Magyar Monarchia egykori fővárosa ugyanis júliusban 12 darab elektromos Rampinit helyezett forgalomba. A bécsi közlekedési vállalat, a Winer Linien midibuszai ugyanakkor kétszer annyiba kerültek, mint egy hasonló kialakítású dízel busz. A belvárosi vonalakon közlekedő buszok érdekessége, hogy az osztrákok kérésére külön áramszedővel rendelkeznek, ennek köszönhetően töltésük az eredetileg a villamosok számára kiépített felsővezetékből is megoldható. A null-emissziós járművek elterjedését elsősorban az akkumulátorok teljesítményének növelése, valamint a gyorstöltők széleskörű elterjedése segítheti elő.

A Rampini Alével a budapestiek a 16 és a 16A viszonylaton találkozhatnak szeptember 6-15. között. Nem ez az első alkalom, hogy a BKV elektromos kisbuszt tesztel, korábban ugyanis kínai, valamint cseh gyártmányú null-emisszós járgány rótta a köröket bizonyos ideig Budapesten. A Rampini tesztjével szinte egy időben, szeptember 3 -30. között a BKK környezetbarát hajtású, kínai BYD K9C típusú szóló buszt helyez forgalomba a 172E és a 240 viszonylaton.