Amint azt már korábban megírtuk, sőt, a hazai forgalmazó árlistáiban is látható, megújult a Suzuki Swift. Új hűtőmaszk és lökhárító, friss fényszórók, tükörházba épített irányjelzők, új üléskárpit, keréktárcsák és színválaszték.
Ezeknél jóval fontosabb a modell dízelmotorját érintő változás. Átdolgozták az 1.3L DdiS erőforráshoz csatlakozó sebességváltó harmadik, negyedik és ötödik fokozatát, ami vegyes ciklus szerint mérve 4,2-ről 3,9 literre csökkentette az átlagos üzemanyag-fogyasztást. A kilométerenkénti CO2-kibocsátás 109-ről 101 grammra csökkent.
Hasonló mértékben csökkent a 4×4-es modell átlaga, 6,7-ről 6,5 literre.
A váltó optimalizálásán túl azonban volt még tartaléka a Suzukinak: bizonyos felszereltségi szinteken start-stop rendszert kap mind az 1,2 VVT benzines, mind a dízelmotor. Ez további egy decit, illetve két grammot farag le a modell értékeiből: a fogyasztás 3,8 l/100km, a CO2-kibocsátás 98 g/km.
Az 1,2 literes, 94 lovas motornál 0,3 liter, illetve 3 gramm a megtakarítás (4,7 l/100km, 113 g/km)
Szerző: Svékus Gergő