Bár a Belga Nagydíjon a McLaren elvette tőlük a konstruktőri 5. helyet, a Force India tulajdonos-főnöke Vijay Mallya reméli, hogy a meccs még nincs lejátszva, talán fejlesztések nélkül is visszavághatnak.
„Mindkét autónk pontot szerezhetett volna, ha Maldonado nem üti ki Pault. Azonban így is jó, hogy pontokkal tudtuk kezdeni az idény második felét. Persze lesz még munkánk, hiszen a McLaren megelőzött minket, de csak négy pontnyira vannak, az cseppet sem behozhatatlan még! Azt hiszem, fej-fej mellett küzdünk ezután. A McLaren elég komolyan dolgozott az idei autó javításán, jelentősen fejlődtek is, mi viszont már leálltunk az idei fejlesztésekkel, hiszen 2014 hatalmas műszaki kihívást jelent. Innentől a mostani csomagból kell kihozni a maximumot, így kell fenntartanunk a versenyképességünket a hajrában” – magyarázta a főnök a csapat monzai előzetesében. 
A GP2-ben a tavalyi és az idei szezonban jól teljesítő James Calado hétfőn már jelezte, hogy a Force Indiá-s elfoglaltságai miatt sűrű hétvége vár rá Monzában, Mallya pedig hivatalosan is bejelentette, hogy a 24 éves brit tehetség szerepet kap az Olasz Nagydíjon és azután, mostantól ő a Force India tartalékosa. 
„Örömmel jelentem be, hogy Jamest harmadik pilótaként szerződtettük. A silverstone-i ifjoncteszten is dolgoztunk már vele, a gyorsasága és az egyenletes teljesítménye pedig mindannyiunkat meggyőzött. Mindig is igyekeztünk felkarolni a fiatal versenyzőket, James most jó lehetőséget kap, hogy a Forma-1-es versenyhétvégén gyűjtsön tapasztalatokat. A pénteki első edzésen vezet majd, de idén további szabadedzéseken is autóba ül még. Mindig jól jön még egy pilóta visszajelzése az autóról, és így mi is még alaposabban felmérhetjük James tudását.”
Az indiai milliárdos bizakodó a hétvégi Olasz Nagydíjat illetően: „Spához hasonlóan Monza is fekszik nekünk, reméljük, hogy sikerül ezt maximálisan kihasználnunk. De ahogy mondtam, a fő elvárásom az volt a műszaki stábunkkal szemben, hogy minden pályán versenyképes autót készítsenek, és ez sikerült is az elmúlt pár évben.” 
A Spában Pastor Maldonado miatt kiesett Paul di Resta óvatosan beszél a hétvégi kihívásról és a szezon hajrájáról: 
„Úgy gondolom, egyértelműen sikerült megoldanunk a Magyarországon tapasztalt problémákat, de az is világos, hogy pár csapat beért minket, úgy tűnik, már nincs meg a korábbi előnyünk. Végig keményen kell küzdenünk, főképp a javuló McLarennel, izgalmas lesz a hajrá. Folyamatosan optimalizálni kell a csomagot, de a gumikból is ki lehet még hozni többet” – mondta a skót.
„Azt őszintén nem tudom megmondani, mi lesz ezután, de a korábbi eredményeink alapján meg lehet kockáztatni, hogy Monza és Szingapúr két erős pálya számunkra. A silverstone-i időmérős eredmény alapján Szuzuka is jó lehet, de a gumik változtak azóta, szóval nehéz jósolni.”
„Örömmel mondanám, hogy Monzában is versenyképesek leszünk, de majd péntek délelőtt meglátjuk, hogy mennek a dolgok. Tavaly igazán jól sikerült az időmérő, a negyedik leggyorsabbak voltunk, ez azért jó előjel idénre.” 
Új fiú jön a Forma-1-be 1
Új fiú jön a Forma-1-be 7
Az egyéves kihagyás után idén visszatért Adrian Sutil eddigi legjobb F1-es eredményét, egy 4. helyet, Monzában érte el. A német úgy véli, az olaz pálya most is kedves lehet hozzájuk: 
„Spában keményen meg kellett küzdenem a pontokért, és azt hiszem, ez (a 9. hely) volt a maximum a futamon. Biztató volt viszont, hogy a tempónk jobb volt, mint a megelőző pár versenyen, tudtam előzni, ez jelentette a kulcsot a pontszerzéshez.”
„Az autónk nagyon hatékony, Spában jó volt a csúcssebesség, erre számítok ezen a hétvégén is. Monzában általában gyorsak vagyunk, emlékszem, hogy tavaly Paul nagyon jól kvalifikált. Én is ezen a pályán szereztem az eddigi legjobb eredményemet még 2009-ben, szóval hagyományosan jók szoktunk lenni Monzában.”
Sutil jövője egyelőre teljesen nyitott, de bízik benne, hogy a következő versenyeken bizonyíthatja, hogy továbbra is szükség van rá a Forma-1-ben:
„Spában sikerült pontokat szereznem, az következő futam pedig egy újabb esély erre, folytatni is kell a pontszerzést. Kellemes futamok jönnek még, klasszikus pályák: Monza, Szingapúr, Szuzuka. A kedvenceim közé tartoznak, szóval bizakodva nézek a mostani szakasz elé.”