Bár papíron a Mercedesnek állt a zászló a Belga Nagydíjon, a csapat „mindössze” Lewis Hamilton ragyogó pole-ját tudta felmutatni végül, a 3-4. hely, a Red Bull és a Ferrari számukra érinthetetlen tempója alulmúlta a várakozásokat.
Ezzel együtt a bajnokságban sikerült a 2. helyre kapaszkodniuk, elvileg pedig a hétvégi Olasz Nagydíj is kedvezhet nekik, a monzai pálya épp az ezüst nyílnak való, így bizakodva állnak a hétvégéhez.
„Monza mindig az egyik kedvenc futamom az évben. Imádok ezen az egyedi, gyors, alacsony leszorítóerős pályán vezetni. Az idény utolsó versenyének amúgy is mindig különleges a hangulata, az olasz szurkolók pedig imádják a Forma-1-et. Örülök, hogy tudok olaszul, mert így kommunikálni is tudok velük. Fantasztikus abban a tudatban menni Monzába, hogy gyors autónk van, remélem, hogy a belgiumihoz hasonló erős eredményt érünk majd el!” – mondta Nico Rosberg a csapat beharangozójában.
Lewis Hamilton is hasonló lelkesedéssel beszélt az Olasz Nagydíjról:
„Monza egy igazán lenyűgöző pálya, óriási érzés csúcssebességgel hajtani ott. A vonalvezetés és a hangulat is nagyon különleges, az ember érzi, hogy a Forma-1 gyökereihez tér vissza Monzában. Az autó is teljesen egyedi aerodinamikai csomagot kap, nagyon alacsony leszorítóerővel, hogy a maximumot hozhassuk ki a négy hosszú egyenesből. Tavaly első ízben tudtam győzni Olaszországban, és nagyszerű érzés volt. Belgiumban erős hétvégénk volt, így kell folytatnunk az idény további részében is.”
Bár a pilóták dicsérték a spái eredményt, a csapat azért keményen dolgozott, hogy Olaszországban ne a dobogó alja, hanem a győzelem lehessen a tét.
„Lewis és Nico talán a legkiegyensúlyozottabb páros az F1-ben, a tempójuk és az egyenletes teljesítményük pedig a konstruktőri bajnokság második helyére emelt minket mostanra – a cél egyértelműen az, hogy ezt meg is tartsuk a következő futamokon. Monzában a Spában bemutatott alacsony leszorítóerejű csomag tovább csiszolt változatát használjuk. Reméljük, hogy a belgiumi tanulságokra építve javulhat a tempónk” – mondta a motorsportfőnök-vezérigazgató, Toto Wolff.
A csapatfőnök, Ross Brawn nyíltan elégedetlen volt a Belga Nagydíjon látott versenyképességgel, így nagyon bízik benne, hogy az új aerodinamikai csomag előrelépést hoz.
„Azt hiszem, Belgiumban nem találtuk el az autót. Nagyjából megvoltunk, de nem tűnt olyan ütőképesnek, mint a megelőző futamokon. Hogy ez a beállítások miatt volt, vagy valami más módosítás miatt, azt még le kell ellenőriznünk. Az aerodinamikai csomag működött, de az első szektorban, főképp az Eau Rouge-ban gyengén ment az autó. A gyors kanyarokban azonban összességében jó volt a tapadásunk, szóval fura volt.”