A Pirelli Forma-1-es gumiszállítói szerződése 2013 végén lejár, és bár az olasz cég mostanra az összes csapattal megkötötte a további együttműködésről szóló megállapodását, a végső szót kimondó Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) még most sem mondott semmi hivatalosat.
Nyílt titok, hogy a háttérben az FIA-elnök, Jean Todt állt, aki az F1-ből 2006 végén kiszállt francia Michelin visszatérését szerette volna elérni, de úgy tűnik, mostanra ő is lemondott erről. A brit Daily Telegraph értesülése szerint Todt rámondta az áment a Pirelli maradására, a milánói gyártó további öt szezonra szóló szerződést kap.
Az Olasz nagydíjon, Monzában már erre utalt maga Todt is: „Ha egyetértés van a csapatok között a folytatást illetően, akkor mit mondanának, ha én pályázatot írnék ki? Természetesen azzal jönnének, hogy a Pirelli ellen vagyok és a Michelint próbálom bejuttatni a Forma-1-be.”
A váltás egyébként is nonszensz lett volna az idény ilyen késői szakaszában, hiszen a csapatok előtt az elmúlt évtizedek egyik legradikálisabb szabályváltozás-csomagja áll a 2014-ben érkező új, 1,6 literes turbós V6-os erőforrások érkezése miatt. Az új gumik ismeretlen tényezőként való bevetése teljesen a feje tetejére állíthatta volna a Forma-1-et.