Röviden – BMW 535d xDrive GT |
Mi ez? |
Az átdolgozott 5-ös bálnatestű, komfortorientált ötajtósa |
Mit tud? |
Egy-négy embert rezzenéstelen kényelemben célba juttatni, bármilyen messzire |
Mennyibe kerül?
|
A tesztelt változat alapáron 19,1 millió forintba, de erre 4-7 milliót még rá lehet dobni kellemes extrákkal |
Kinek jó? |
Annak, aki hátul is visz számára fontos embereket hosszú utakra |
Amikor a BMW átdolgozta az 5-ös szériát, a Gran Turismo sem maradt ki a szórásból. A BMW-nél LCI (life cycle impulse) néven futó renoválással az autó elvileg frissebb, lágyabb, jobb lett, amit a Frankfurti Autó-kiállításra utazva teszteltünk. A típus különlegessége a nagy ötödik ajtóként vagy kis fedélként nyitható, a Škoda Superb mintájára működő csomagtérajtó.
Koffeinkúp a vezetőnek?
Az 5 GT már az indulás reggelén megosztotta a társaságot. Kovács Miklós szerint koffeinkúpot kell adagolni a vezetőnek, hogy ne aludjon el hömpölygés közben. Másoknak tetszett, mert pont azt csináltuk vele, amire való: messzire utazunk autópályán.
Sztrádán nem érvényesülnek az autó hátrányai, az egész estét betöltő tompor és a BMW-khez mérten tohonya viselkedés. Igaz, ami igaz, az 5 GT mintha túl sokat forgolódott volna a hurkatöltő körül, a forgalmi szerint 2070 kilós.
Limuzint és Touringot is egyre többet látni az F10-es 5-ös sorozatból, a ferdehátú GT viszont ritka a magyar utakon. Pedig vannak erényei, csak nem esztétikai szempontból
Limuzint és Touringot is egyre többet látni az F10-es 5-ös sorozatból, a ferdehátú GT viszont ritka a magyar utakon. Pedig vannak erényei, csak nem esztétikai szempontból
Fotó megosztása:
Üresen 2070 kilót nyom, de veszettül megy a háromliteres dízelmotorral
Üresen 2070 kilót nyom, de veszettül megy a háromliteres dízelmotorral
Fotó megosztása:
5,6 másodperc alatt gyorsul százra, a végsebessége 250 km/óra. A háttérben egy szélkerék egyik lapátja
5,6 másodperc alatt gyorsul százra, a végsebessége 250 km/óra. A háttérben egy szélkerék egyik lapátja
Fotó megosztása:
Keveset fogyaszt. Az automata váltós, velünk együtt 2,5 tonnás kolosszus 8,7 literrel beérte százon
Keveset fogyaszt. Az automata váltós, velünk együtt 2,5 tonnás kolosszus 8,7 literrel beérte százon
Fotó megosztása:
Főként az orra módosult a modellfrissítéssel
Főként az orra módosult a modellfrissítéssel
Fotó megosztása:
A német autópálya-pihenőkben az osztrák oldalon megkedvelt ingyenwifit és fűtőszállal melegíthető pelenkázóasztalt nélkülözni kellett
A német autópálya-pihenőkben az osztrák oldalon megkedvelt ingyenwifit és fűtőszállal melegíthető pelenkázóasztalt nélkülözni kellett
Fotó megosztása:
Elvileg 500-610 literes a csomagtartó, de mégis kicsi. A merev kalaptartót ki is vettük gyorsan, hogy beférjünk
Elvileg 500-610 literes a csomagtartó, de mégis kicsi. A merev kalaptartót ki is vettük gyorsan, hogy beférjünk
Fotó megosztása:
Kétféleképp nyitható a csomagtérajtó
Kétféleképp nyitható a csomagtérajtó
Fotó megosztása:
Kívülről nem látni a trükköt
Kívülről nem látni a trükköt
Fotó megosztása:
Az akadályérzékelő nem nyomja össze a csomagokat. Kézzel rátenyerelve az ajtó akkor is csukható, ha az automatika nem hajlandó zárni
Az akadályérzékelő nem nyomja össze a csomagokat. Kézzel rátenyerelve az ajtó akkor is csukható, ha az automatika nem hajlandó zárni
Fotó megosztása:
Mint a Škoda Superb: van kis és nagy csomagtérajtó
Mint a Škoda Superb: van kis és nagy csomagtérajtó
Fotó megosztása:
Gyári képen így fest
Gyári képen így fest
Fotó megosztása:
Gyári képen így mutat az ötödik ajtó
Gyári képen így mutat az ötödik ajtó
Fotó megosztása:
Háromliteres a soros hathengeres dízelmotor. Egészen 1500-ig kell forgatni a 630 Nm-ért
Háromliteres a soros hathengeres dízelmotor. Egészen 1500-ig kell forgatni a 630 Nm-ért
Fotó megosztása:
Ami fa, az fa, ami fém, az fém és nagyon jó az ergonómia a mai iDrive-vezérléssel
Ami fa, az fa, ami fém, az fém és nagyon jó az ergonómia a mai iDrive-vezérléssel
Fotó megosztása:
Érdekes találós kérdés volna, hány feláras extrát rejt a tesztautó. A 19,1 milliós árhoz képest biztosan túl sokat
Érdekes találós kérdés volna, hány feláras extrát rejt a tesztautó. A 19,1 milliós árhoz képest biztosan túl sokat
Fotó megosztása:
Elöl ki lehet keverni a kényelmes állást, de ehhez rengeteg idő kell a sok állítási lehetőség miatt
Elöl ki lehet keverni a kényelmes állást, de ehhez rengeteg idő kell a sok állítási lehetőség miatt
Fotó megosztása:
Testes és erős autó, amit érezni is rajta. Vonulni kell vele, tépni nem szeret
Testes és erős autó, amit érezni is rajta. Vonulni kell vele, tépni nem szeret
Fotó megosztása:
Több fokozatban állítható a hátsó támla, az ülés előrehúzható. Kényelmesen magasan ülünk, nem kell megtörni térdben a lábat, de a fejtér közepes
Több fokozatban állítható a hátsó támla, az ülés előrehúzható. Kényelmesen magasan ülünk, nem kell megtörni térdben a lábat, de a fejtér közepes
Fotó megosztása:
Csendben, a valóságtól messze elszigetelve utaztunk
Csendben, a valóságtól messze elszigetelve utaztunk
Fotó megosztása:
Ezért jó a nyolcfokozatú váltó hosszú áttételezése: 2700 körül van a fordulatszám 200-zal száguldva
Ezért jó a nyolcfokozatú váltó hosszú áttételezése: 2700 körül van a fordulatszám 200-zal száguldva
Fotó megosztása:
Finom, gyors és mindig tudja, melyik az ideális áttétel
Finom, gyors és mindig tudja, melyik az ideális áttétel
Fotó megosztása:
Piros sávval jelzi a mutató, ha túllépjük a táblafelismerő rendszer által észlelt korlátozást
Piros sávval jelzi a mutató, ha túllépjük a táblafelismerő rendszer által észlelt korlátozást
Fotó megosztása:
Jól működött a navigációsrendszer, könnyű megadni acélokat
Jól működött a navigációsrendszer, könnyű megadni acélokat
Fotó megosztása:
Kényelmesen szabályozható a tempomat
Kényelmesen szabályozható a tempomat
Fotó megosztása:
Az autó észleli, ha a vezető elfáradt
Az autó észleli, ha a vezető elfáradt
Fotó megosztása:
Néha izzadtunk, máskor melegünk volt. Hiába szabályozható elöl-hátul oldalanként, négy zónában a légkondi
Néha izzadtunk, máskor melegünk volt. Hiába szabályozható elöl-hátul oldalanként, négy zónában a légkondi
Fotó megosztása:
Sport vagy Sport+ állásban vörösre váltanak a műszerek
Sport vagy Sport+ állásban vörösre váltanak a műszerek
Fotó megosztása:
Comfortra kapcsolva klasszikus óraegyüttest kapunk
Comfortra kapcsolva klasszikus óraegyüttest kapunk
Fotó megosztása:
Eco Pro üzemmódban kékben úszik a műszerfal és eltűnik a fordulatszámmérő
Eco Pro üzemmódban kékben úszik a műszerfal és eltűnik a fordulatszámmérő
Fotó megosztása:
Illik az autó karakteréhez a komótos és takarékos üzemmód
Illik az autó karakteréhez a komótos és takarékos üzemmód
Fotó megosztása:
Egy páncélozott harci járművet is utunkba sodort a szerencse Frankfurt am Mainba autózva
Egy páncélozott harci járművet is utunkba sodort a szerencse Frankfurt am Mainba autózva
Fotó megosztása:
Keveset fogyaszt. Az automata váltós, velünk együtt 2,5 tonnás kolosszus 8,7 literrel beérte százon
Keveset fogyaszt. Az automata váltós, velünk együtt 2,5 tonnás kolosszus 8,7 literrel beérte százon
Fotó megosztása:
Egy szép Z1 akadt utunkba
Egy szép Z1 akadt utunkba
Fotó megosztása:
Közel sem hozta az elvárható klímakomfortot a négyzónás légkondicionáló
Közel sem hozta az elvárható klímakomfortot a négyzónás légkondicionáló
Fotó megosztása:
Elég ha nálunk van a slusszkulcs, a motor gombnyomásra indul
Elég ha nálunk van a slusszkulcs, a motor gombnyomásra indul
Fotó megosztása:
Jól működik, de fölösleges kézzel beavatkozni az automata dolgába
Jól működik, de fölösleges kézzel beavatkozni az automata dolgába
Fotó megosztása:
Elvileg 500-610 literes a csomagtartó, de mégis kicsi. A merev kalaptartót ki is vettük gyorsan, hogy beférjünk
Elsőre a kormány és a futómű pomádés, a nagytestű autó pont olyan testesnek érződik, amilyen valójában. De az újkori BMW-kben ott az üzemmódkapcsoló, amit elég kivenni a takarékosságra szabott Eco Pro illetve a zsibbasztó kényelmet nyújtó Comfort állásból és a hústömeg alatt megfeszülnek az izmok.
630 (hatszázharminc) newtonméter
Tudjuk, hogy a dízelmotor két fő paramétere 313 lóerő és 630 newtonméter, de így is váratlan az a bőszült sebesség, amivel a csatahajó rombolni képes. Amikor a vágtatásnak vége, a motor beáll valószerűtlen fordulatszámokra.
A német autópálya-pihenőkben az osztrák oldalon megkedvelt ingyenwifit és fűtőszállal melegíthető pelenkázóasztalt nélkülözni kellett
200-nál például 2600 körüli a fordulatszám, persze nyolcadikban, mert ebben is a pompázatos ZF-váltó van, amit már annyit dicsértünk, hogy kezdjük szégyellni. Annyira finoman és gyorsan vált felfelé és lefelé is, hogy évekkel megjelenése után is csodájára járunk. Egyedül Sport módban hajlamos hetedikben felejteni magát, de ezen lehet segíteni.
Jó kétezer kilométeres, 90 százalékban autópályás utunkon 8,7 l/100 km átlagfogyasztást mértünk. Négykerék-hajtással, tele csomagtartóval, négy fővel és Németországban igen felszabadult sebességgel ez az eredmény kiváló.
Az Autobahnon elég sok szakaszon érvényes sebességkorlátozás, de ahol nincs, ott kiderül, mitől van akkora fölényben a német prémiumtrió az összes konkurenssel szemben. A limitmentes részeken kicsit odalépve az 5-ös GT olyan magától értetődően söpört 220 felett, ahogy csak a kategória legjobbjai tudnak. Mert itt tényleg elvárás, hogy az autó pihentetően hasítson 200-zal.
Az 5-ös GT zajszintje annyira csekély, hogy 220-230-as sebességgel csak a kilométeróráról sejthető, hogy ez nem az irányadó 130, a Richtgeschwindigkeit. A rugózás is hozza az elvárhatót, meglepő volt viszont a négyzónás légkondicionálás tökéletlensége. Néha jéghideget fújt, máskor izzadtunk, mintha a napsütéssel nem jól kalkulálna. Egy E-osztályban ilyen velünk még sosem fordult elő.
Több fokozatban állítható a hátsó támla, az ülés előrehúzható. Kényelmesen magasan ülünk, nem kell megtörni térdben a lábat, de a fejtér közepes
Az 5 GT egy anyabálna gondosságával vigyázott ránk. Feláras, a 7-esből átvett kilométerórája piros sávval jelöli a sebességtúllépést, mert a korlátozásokat kiírja a táblafelismerő rendszer. Ha fáradtnak érzi a vezetőt, üzen neki, hogy ideje pihenni, de hogy el se fáradjunk, sok nyűgöt levesz a vállunkról.
Nem érdemes kiszállni
Németországi benzinkutakon nem először konfrontálódunk a tankolók számára is fizetős klotyóval, amire otthon is van elég példa. A pénztáros hölgynek hiába magyaráztam, hogy 101 eurónyi tankolásba bele kellene férnie ennek a szolgáltatásnak. Az egyeurós pisibónt 80 cent erejéig levásárolhatnánk, de ez nekünk csak további ráfizetést hoz, nekik meg forgalmat és profitot.
Tényleg nem érdemes kiszállni az 5 GT-ből, és nemcsak azért, mert kint elég esetlen szegény. A belső tér igazán szép és átgondolt, ami fém az fém, a fabetét fából van és még a kartámasz vagy a kormány bőre sem ócska nyesedékből összepréselt matéria. A tesztautó csúnyán húszmillión felüli tétel, de a távolságtartó tempomat, a navigáció, a Harman Kardon hifi és úgy általában minden úgy működik benne, hogy ez lehúzás helyett reális ellenértéknek hasson.
Üresen 2070 kilót nyom, de veszettül megy a háromliteres dízelmotorral
Távolságtartó tempomatja rutinosan vezet, finomakat fékez, ha a beállítottnál sebességnél lassabb autó keveredik elénk és érzéssel gyorsít, ha miénk a pálya, az autópálya. Városban is hasznos az adaptív sebességtartó automatika, mert állóra fékez helyettünk és ha nem ácsorgunk túl sokat, el is indul a meglóduló sorral. Innen már tényleg nincs messze, hogy megkávézzunk a belső sávban.
Kellett a 2300 kilométer az autó megismeréséhez, hogy az emlékezetes dugong-külső mellett belső értékei is hatni tudjanak. Mi arra használtuk amire kitalálták: hosszú távú utazásra, élve a hátsó ülések kényelmi többletével. Igazából a hátul ülők járnak jobban vele, mint a kombival vagy a limuzinnal, cserébe nehezebb náluk. De utazni vele nagyon jó.
Mellette – Ellene |
- Kényelem hosszú úton
- Csekély fogyasztás
- Elemi erő
- Hatékony összkerékhajtás
- Variálható, kényelmes hátsó ülés
- Remek váltó
|
- Jelentős túlsúly
- Közepes hátsó fejtér
- Korlátozott csomagtartó
- Fontos felszerelések csak felárért
|
Tetszik a megújult BMW 5GT? Itt értékelheted 1-től 10-ig.
Tetszik a megújult BMW 5GT? Itt értékelheted 1-től 10-ig.