Reméljük, megváltoztatja terveit a Volvo, és nem csak arra használja a Concept Coupét, hogy megmutassa, merre tart a márka formatervezése, milyenek lesznek a jövő Volvói. A Frankfurti Autószalonon leleplezett tanulmányautó hivatalosan az új XC90 formanyelvét mutatja meg nekünk.
A látottak alapján a svéd márka – jövő ősszel érkező – nagy szabadidő-autója izgalmas külsőt kap, a Concept Coupé ugyanis nagyon dögös. Lapos, széles orra, rövid túlnyúlása és alacsonyan futó tetőíve igazán elegáns autót formáz. Sok tekintetben utal a Volvo frankfurti standján, fölötte-mögötte kiállított klasszikus modellre, a P1800-asra. A tervezők ugyanakkor elkerülték a retró dizájn olcsó csábítását: a klasszikus stílusjegyeken túl ízig-vérig modernt is hoz a kupé.
„Ez az autó megmutatja, hogy fognak kinézni mostantól a Volvók: teli érzelemmel. Annak ellenére, hogy a vadonatúj XC90 egy más típusú autó, azonnal felismerhető lesz a kapcsolat” – mondta Thomas Ingenlath, a Volvo egy éve leigazolt új főtervezője, aki Škodától érkezett.
Azt már a Volvo magyar PR-ese, Sztárcsevity Andrea árulta el nekünk a helyszínen, hogy bár a tanulmányból így egy az egyben biztosan nem készül szériaautó, de az új moduláris padlólemeznek köszönhetően könnyen kialakíthatnak belőle egy szedánt, akár az új S80-ast – mondta sokat sejtetően.
A Volvo következő generációs padlólemezét a manapság uralkodó trend szerint rugalmasan átformálható, alkalmazkodóképes formában valósították meg. Könnyen változtatható az autók tengelytávolsága, hossza stb.
Nem csak hangulatában, de az ember-gép interfész terén is újat hoz a Volvo Concept Coupé. A középen elhelyezett érintőképernyő összehangoltan működik együtt az adaptív, digitális műszeregységgel és a vezető előtti head-up display rendszerrel. Ott, ahol korábban 75 kapcsoló volt, most már csupán hat. Ezek a rendszerek 2014 végétől minden új Volvo modellben elérhetőek lesznek, először az XC90-ben jelennek meg.
A Concept Coupé hajtásáról egy konnektorról is tölthető hibrid hajtómű gondoskodik. A 2,0 literes benzinmotorhoz turbó és kompresszor is kapcsolódik, illetve egy villanymotor teszi teljessé a rendszert. A belsőégésű motor az első, az elektromos a hátsó tengely kerekeit hajtja. A rendszer teljesítménye 400 lóerő, míg a maximális nyomaték meghaladja a 600 Nm-t.
A hibrid hajtómű a Volvo új Drive-E hajtáslánc-kínálatának tagja, amelynek első darabjai szintén a Frankfurti Autószalonon debütálnak. Az S60, V60 és XC60 modellekben az új motorcsalád három tagja jelenik meg: a T6 306 lóerős és a T5 245 lóerős benzines turbómotorok és a D4 181 lóerős turbódízel motor. Az új Volvo V70, XC70 és S80 modellekhez a T5 és a D4 motor lesz elérhető. A motorokhoz rendelhető új, 8 sebességes automata sebességváltó is.
„Olyan kisebb, intelligensebb motorokat készítettünk, amelyek a többhengeres motoroknál izgalmasabb vezetési élményt nyújtó teljesítménygörbékkel rendelkeznek, azonban a négyhengeresek üzemanyag-takarékosságát biztosítják. A hálózatról tölthető hibrid technológiával és egyéb elektromos rendszerekkel ráadásul a nyolchengeres motorok teljesítménytartományát is el fogjuk majd érni” – jelentette ki Derek Crabb, a Volvo Cars hajtásrendszerek fejlesztéséért felelős részlegének alelnöke.
A Concept Coupét további két tanulmányautó követi majd, mielőtt az XC90-est megismerjük 2014-ben.