Új modell híján a Chevrolet körülnézett a nagy testvérnél Amerikában, mivel lehetne feldobni a standot. A derék jenkik a Corvette C7-et és az átdolgozott Camarót küldték át a nagy vízen
Áramvonalasabbá vált a szélesebb alsó és a keskenyebb felső levegő-belépőnyílásokkal

Áramvonalasabbá vált a szélesebb alsó és a keskenyebb felső levegő-belépőnyílásokkal

Áramvonalasabbá vált a szélesebb alsó és a keskenyebb felső levegő-belépőnyílásokkal


Mindenkinek van valamilyen becsípődése. Van, aki búvárruhában szexel, más bélyeget gyűjt, néhány tízmillió autóbuzi meg a V8-as amerikai autókért rajong. Velem együtt. A Chevrolet standján a műfaj két klasszikusa is megcsodálható.

Ki hitte volna? Áramvonalasabb a Camaro

Az egyik a modellfrissítés utáni Camaro. A modellfrissítéssel áramvonalasabbá vált a szélesebb alsó és keskenyebb felső levegő-belépőnyílásokkal. A könnyen megjegyezhető, 6162 köbcentis nyolchengeresnek is jobb dolga lett. Pedal to the metal üzemmódban jól jönnek a motortérre vágott szellőzőnyílások.

Az automata váltós Camaro 405, a manuális változat 432 lóerős. A kézi váltósban 569 Nm nyomatékkal lehet kuplungot, gumit és aszfaltot égetni, ebben a sorrendben. A kupé 5,2, a kabrió 5,4 másodperc alatt gyorsul 100 kilométer/órára. Kár, hogy Európában nem kapható a tavaly újraélesztett Z28. Az über-Camaro motorja hétezres, teljesítménye 373 kW, 507 LE, nyomatéka pedig 637 Nm.
a videó a hirdetés után indul

MyLink, a műszerfali táblagép

Mivel már az Aveóba, az Orlandóba és a Cruze-ba is betört a MyLink-rendszer, ezt a modern kori featúrát a Camaro is megkapja. Egy műszerfali táblagépre hasonlító, 7 colos érintőképernyőt kell elképzelni, amely az okostelefonhoz kapcsolódva megjelenít képeket, lejátszik zenét és képes lehet a bejövő SMS-ek felolvasására.

C7, a szívdöglesztő Corvette

Mellette a Corvette alapjaiban új, és szívdöglesztő. Agresszív, esztétikus, izgató. A hetedik generáció váza az eddigi acél helyett alumíniumból készül, amivel 45 kilónyit csökkent a karosszéria súlya. A könnyebb váz 57 százalékkal szilárdabb az eddiginél, míg a kormánymű merevségét a fejlesztők az ötszörösére növelték a jobb vezethetőség érdekében.

Képzett szépség Amerika Ferrarija mellett 44

No replacement for displacement – mondják az amerikaiak, és igazuk is van. A hengerűrtartalmat most sem helyettesítették, de a 6,2 literes motor megkapott pár modern kori megoldást. A Corvette-ből eddig hiányzó közvetlen befecskendezés, változó szelepvezérlés és hengerkiiktatás mind megvalósult.

Európai specifikáció híján SAE-szabvány szerinti adatokat tudunk megadni: a motor 460 lóerős, forgatónyomatéka 630 Nm. A hangjára azt írhatnák kínjukban az autós újságírók, hogy Poszeidon tengeristen gurgulázását idézi, de jobb meghallgatni a videó végén.

Jól felkészült szépség

Optikailag is jelentős hozzáadott értéket képviselnek

Optikailag is jelentős hozzáadott értéket képviselnek

Optikailag is jelentős hozzáadott értéket képviselnek


A leadképen is szereplő hölgy optikailag jelentős hozzáadott értéket képvisel, de sokkal több biodíszletnél.

Mivel más szalonokon is ő áll a V8-as sportautó mellett, a rendezvények előtti felkészítéseken nagyon beletanult a sportautó paramétereibe.

Állítólag olyan penge a Corvette-ből, hogy a standon rajzó péeres kollégák egyike sem tud annyi adatot róla fejből, mint a kamerákba mosolygó szépség.

Belül szebb, a pályán penge

Minden C7 kupé targatetős. A kivett tetőelemek helye a csomagtartóban van

Minden C7 kupé targatetős. A kivett tetőelemek helye a csomagtartóban van

Minden C7 kupé targatetős. A kivett tetőelemek helye a csomagtartóban van


Bent a Corvette még mindig nem egy európai igénnyel megcsinált prémiumtermék, de a minőségérzete sokat javult, mint az utóbbi öt évben az amerikai autóké általában. Az üléshelyzet nagyon jó, a váltó hétfokozatú, mint a 911-ben.

A váltásokat automatikus fordulatszám-kiegyenlítés segíti. A motorvezérlés annyira pörgeti fel a motort, hogy visszakapcsolásnál pont simán vegye a fokozatot. Ez a rendszer a Nissan 370Z-ben vagy a mostani 911-ben is remekül működik, megakadályozva az autó farának ficánkolását váltáskor. Amikor nem kell köridőt menni, a C7 játszani is enged: farolgatni és szénfekete csíkokat húzni továbbra is ideális.

Európában 70 ezer eurótól

Európában szériafelszerelés a Z51 sportcsomag és Magnetic Ride Control. Ezekkel az Amerikában feláras tételekkel a Corvette itteni ára is kedvező.

Németországban 69 990 euró (21 millió Ft) az év évégén érkező kupé alapára, míg a jövő tavasztól kapható kabrióé 72 990. Egy Jaguar F-Type S 84 900 eurótól, itthon 26 899 000 forinttól indul 380 lóerővel, a Porsche 911 Carrera alapára – 350 lóerővel – 91 417 euró. Sajnos a Corvette itthon nem lesz kapható, szemben a Camaróval. Hazájában a C7 még mindig jóval olcsóbb, de a mérséklődő árkülönbség miatt kevesebben állnak neki a szürkeimportnak.

Európában szériafelszerelés a Z51 sportcsomag. Hatásosabb fék, jobb motor- és váltóolaj-hűtés, sportosabb gumi és felfüggesztés, olajhűtős differenciálmű, száraz karteres olajozás, elektronikusan vezérelt önzáró differenciálmű és aerodinamikai csomag jár vele

Európában szériafelszerelés a Z51 sportcsomag. Hatásosabb fék, jobb motor- és váltóolaj-hűtés, sportosabb gumi és felfüggesztés, olajhűtős differenciálmű, száraz karteres olajozás, elektronikusan vezérelt önzáró differenciálmű és aerodinamikai csomag jár vele

A Corvette C7 annyira penge, hogy az Edmunds tesztjén minden szempontból pariban volt a 911 Carrera S-sel, sőt, oldalgyorsulásban és nagysebességű szlalomban valamivel jobb értékeket mértek nála az amerikai kollégák. Persze az idén ötvenéves 911 akkor is a 911, ha egy mérhető adatban elmarad egy konkurenstől.

További cikkeink a Frankfurti Autókiállításról.