A Lotus technikai igazgatója, James Allison még kora nyáron jelentette be, hogy elhagyja az enstone-i csapatot, majd augusztusban derült ki, hogy a Ferrarinál áll majd munkába, pontosabban visszatér Maranellóba.
A fekete-arany csapat sztárversenyzője, Kimi Räikkönen ugyanígy tesz, egy héttel ezelőtt hivatalossá vált, hogy újra a Ferrari pilótája lesz 2014-től, majd pénteken jött a hír, hogy az olasz csapat a Lotus aerodinamikai főnökét, Dirk de Beert is elcsábította. A francia Auto Hebdo értesülése szerint az F1-ben egyre fontosabb számítógépes áramlástani szimuláció lotusos főnöke, Jarrod Murphy szintén Maranellóba megy.
A Ferrari tehát rendes szüretet végzett a Lotusnál, de azért Enstone-nak is jutott egy kis siker: ők az olaszoktól csalogatták át az elismert aerodinamikust, Nicolas Hennel de Beaupreau-t. Az olasz Autosprint úgy tudja, hogy de Beer és Hennel cseréje kapcsán alkut kötött a két csapat, így a két szakembernek nem kell majd kitöltenie a Forma-1-ben szokásos több hónapos kényszerszabadságát.
A Lotus F1 vezérigazgatója, Patrick Louis nem olyan rég, még a teljes cserebere előtt így beszélt a paddockon belüli mozgásokról:
„Egyértelmű, hogy a nagycsapatoknál magasabb az átlagfizetés, mint nálunk. Bizonyos pozíciókban a bérezés messze túlmegy a normális szinten” – panaszolta, hozzátéve azonban, hogy pár nagy név távozása még nem a világvége.
„Az emberek csak a jéghegy csúcsát látják, mondjuk úgy, hogy a sztárokat. De a csapatunk struktúrája lehetővé teszi, hogy bármelyik részleg vezetőjét pótoljuk egyik napról a másikra. Egy csapat nem lehet kártyavár, amely egy személy távozása miatt összeomlik.”
A Lotusnál 2014-ben megjelenhet még egy ferraris szerzemény/menekült: Felipe Massa tárgyal a csapattal, úgy tűnik, egész jó esélyei vannak, hogy ő kapja be az épp a helyére beült Räikkönen ülését.