Ahhoz képest, hogy évek óta téma a költségcsökkentés a Forma-1-ben, az új szabályok és motorok miatt a csapatok kénytelenek lesznek többet költeni a következő idényben. Amúgy sem voltak túl eredményesek a közös költségcsökkentéssel kapcsolatos törekvések, mindig akadt valami buktató. Akár önkéntes, akár FIA-féle kezdeményezésekről volt szó.

A szövetséget vezető Jean Todt sem erősködött eddig, nem ment bele felesleges csatákba, és nem vert át erőszakkal semmilyen kezdeményezést. Ennek az egyes csapatok szempontjából szép korszaknak véget vethet azonban az új (régóta késő) Concorde Agreement, amelyen az utolsó simításokat végzi az FIA és Bernie Ecclestone.

A tervezet szerint létejön egy új, 18 tagból álló szervezet, a stratégiai csoport. Ebbe hat embert delegál az FIA, hatot a kereskedelmi jogok tulajdonosa, és hat szavazata lesz a csapatoknak. Todt ígéretet tett arra, hogy az FIA saját szavazataival a költségcsökkentés kikényszerítésén dolgozik majd.

Az új rendszerben az Ecclestone-tól és néhány csapattól kapott támogatás elég lehet ahhoz, hogy az olyan istállók, mint a Red Bull vagy a Ferrari ne álljanak útjába egy-egy költségcsökkentési kezdeményezésnek. „Sok mindent olvasok a költségcsökkentéssel kapcsolatban, de ez valami olyasmi, amiről nem lehet tisztán beszélni a csapatokkal” – mondta Todt.

„Nagyon sokat tárgyaltunk az RRA-ról, de az egész vége az lett, hogy a csapatok szerint az FIA soha nem adott egy erős és világos iránymutatást az ügyben. Néhány csapattal Maranellóban tartottunk egy megbeszélést, és arra jutottunk, hogy ez ebben a formában nem működik.”

„Hol tartunk most? Dolgozunk az új Concorde Agreementen, amellyel egy új szervezet is megalakulna. A stratégiai csoport első ülésén már fontos téma lesz a költségcsökkentés. Az FIA-nek hat, a kereskedelmi jogok tulajdonosának hat, és hat csapatnak egy-egy szavazata van. Garantálom, hogy az FIA a költségcsökkentésre szavaz, aztán meglátjuk.”