Összefutottunk a Frankfurti Autószalonon Bocsi Attilával, a Peugeot formatervezőjével, aki például az 508 RXH-t és 208 R5 raliváltozatát tervezte. Meg is kérdeztük tőle, hogy szerinte melyik itt a legszebb autó. Nem sokat habozva rávágta, hogy a Cadillac Elmiraj.
A szakembernek nemcsak azért tetszik, amiért az egyszerű bámészkodónak is, azaz mert szép. Bocsi Attila szerint az a legjobb benne, hogy megvalósítható. Nincsenek rajta csak a koncepcióautóknál kivitelezhető elemek, akár sorozatgyártásba is kerülhetne. Külön kiemelte a hátsó sárvédőket, amelyek a hátsó lámpákkal együtt a klasszikus amerikai autók fecskefarokszerű kialakítására utalnak.
Bocsi Attilától megtudtuk, hogy ha magának kellene álomautót rajzolnia, akkor az kupé lenne, minimum V8-as benzinessel és csakis kézi váltóval. Ezt hallva már tudtuk, miért tetszik neki annyira az Elmiraj.
Mi is ez az autó?
Ahogy korábban már megírtuk, a 2011-ben bemutatott Ciel kabriót követően a második tanulmányautó a Cadillactól, amellyel jövendőbeli nagy luxusautóját harangozza be.
5,2 méteres hosszával az Elmiraj eleve fő vetélytársainak (Mercedes-Benz S, Audi A8, BMW 7-es) nyújtott tengelytávú kiviteleivel veszi fel a versenyt. Mégsem közvetlenül támad a márka, hiszen új tanulmányuk, nem limuzin, hanem hatalmas, kétajtós kupé. De csak képzeljünk el egy saját ajtót a tágas hátsó üléssor mellett, és máris kész a Cadillac leendő óriáslimuzinja.
Klasszikus, hátratolt utastere, gigantikus tengelytávja és focipályányi motorházfedele az amerikai automobilizmus legszebb éveit idézi – legalábbis formai szempontból. Mégsem csupa múltidézés az autó: orrán már a márka új, babérkoszorújától megfosztott logója díszeleg
Az időtlen arányokkal felvértezett Elmiraj orrában egy ikerturbós, 4,5 literes V8-as motor dohog, becsült teljesítménye 500 lóerő. A nyolchengeres hője a gépházfedélbe vágott szellőzőréseken át távozik, ereje pedig az impozáns, 22 x 9.0 méretű kerekeken át jut el az aszfaltig
A beltérben visszaköszön az autó hatalmas tengelytávja: a műszerfal egyetlen, végtelen ív, a digitális kezelőfelületek a márkalogó formáját idéző, V alakú panelen kaptak helyet, és ahová nem jutott bőr, ott kézzel megmunkált brazil rózsafa borítja a felületeket
A tervezők sajátos módon ötvözték a hagyományos és modern technológiákat: a két fő műszer analóg, átlátszó egység, mögöttük egyetlen óriási kijelző húzódik, ahol a kiegészítő információk mellett az elöl és hátul elhelyezett kamerák képe megjelenik. Ez egy sor funkciótól tehermentesíti a központi, tízcolos érintőképernyőt, amely használaton kívül láthatatlanul lapulhat meg a műszerfalban.