Az 5,065 kilométeres pályán 61 kört kell legyűrnie a mezőnynek, azaz 308,828 km után lendülhet a kockás zászló. Mivel egy derékszögű kanyarokkal tűzdelt, utcai pályáról van szó, az átlagsebesség igen alacsony Monaco után itt a leglassabb az átlag. Ennek köszönhetően a kimerítő futam minden esetben közel jár a két órás limit időhöz, sőt tavaly pont emiatt két körrel lett rövidebb a futam, mivel elérték a szabályok közt rögzített időkorlátot.
Mondhatni ez a bajnokok pályája, hiszen eddig csak VB-címet zsebükben tudó pilóták állhattak a dobogó tetejére (Alonso 2008-ban és 2010-ben, Hamilton a 2009-es futamot nyerte, a legutóbbi két alkalommal pedig Vettel diadalmaskodott). Hármuk sikere talán abban is rejlik, hogy kiemelkedően jól alkalmazkodtak a különleges körülményekhez. Hiába a futball stadionoknál négyszer nagyobb fényerő, a mesterséges megvilágítás, az autókon visszaverődő reflektorok fénye hatással van a térérzékelésre, erre a változásra pedig mindenki eltérően reagál. Hibának nincs helye, itt minden féktáv kemény, az utcai aszfalt pedig rossz minőségű, alacsony tapadású, így a biztonsági autó látogatása szinte menetrend szerint várható, ahogy az elmúlt évek során minden futamon.
A pálya vonalvezetése változott némileg a 2008-as debütálás óta, a legkomolyabb változás idén történt. A helyi koktél után „Singapore Sling”-nek (szingapúri parittya/csúzli) nevezett kombináció eltűnik, helyét egy hétköznapi balkanyar veszi át, amit körülbelül 40 km/órával gyorsabban lehet teljesíteni.
Nehéz jósolni a hétvége végeredményét illetően, Vettel a közelmúltban mutatott formáját és az elmúlt két év eredményeit tekintve abszolút esélyes, de Alonso is négyszer állt már itt dobogón, és garantáltan feltesz mindent egy lapra, hogy életben tartsa a esélyeit a bajnoki címre.