Kipufogócsappantyú, rezonátorkamra, nyitható rés a tűzfalon – a sportos autók gyártói a legkülönfélébb módokon igyekeznek gondoskodni arról, hogy a motorhang a vezetés intenzitásához igazodjon. Magyarul békésen vezetve csak duruzsoljon csendesen az a blokk, de ha odalépünk neki, hadd szóljon! 

A Cadillac CTS vadonatúj 3,6 literes, 420 lóerős ikerturbós V6-os motorjának fejlesztői a tisztán mechanikus rendszereket az elektronikus modulálás módszerével ötvözték. Szó sincs a Renault-nál felbukkant, bizarr szintetizált motorhangról. Ellenkezőleg: a Cadillac utasai saját motorjuk hangját hallgathatják az audiorendszeren keresztül, valós időben, de bizonyos szempontok szerint szűrt frekvenciákkal. 
A mérnökök tudományos elemzésekre elemezve válogatták ki azokat a tónusokat, amelyeket örömmel társítottak volna egy-egy vezetési helyzethez – a végső döntést igazi autómániákusok módjára, saját fülükre támaszkodva hozták meg. 
A rendszer innentől viszonylag egyszerűen működik: a CTS szedán utasterében elhelyezett mikrofonokon keresztül egy számítógép kielemzi a beltérbe jutó motorhang összetevőit, és az előre meghatározott komponenseket átküldi a Bose audiorendszeren. Szelídeket normál üzemmódban, vérmesebbeket sport állásban, dobhártya- és gyomorszaggatót versenypályára tervezett beállítások mellett.
Az eredmény az alábbi videón magáért beszél – sajnos közben a mérnök is, ami elvész a színtiszta élvezetből, de ne legyünk telhetetlenek.
a videó a hirdetés után indul
És mennyivel jobban szól ez így, mint önmagában, kipufogórendszer nélkül – bár el kell ismerni, ennek a nyers hangzásnak is megvan a varázsa…
a videó a hirdetés után indul