Hogy miről jutott eszembe ez az egész? Jochen Rindt történetéről. Mert akkor a Forma-1 is másképp volt jó. Több dráma, több őrült hős, és sajnos, több halál jellemezte a sportot.
Jochen Rindt – 1969 Német Nagydíj (forrás: tumblr.com)
Az osztrák volánforgató zseni 1970-ben lelte halálát egy monzai edzésen. A Ferrarik gyorsabbak voltak, ezért Colin Chapman csapatánál úgy döntöttek, hogy „győzelem vagy halál” alapon az összes szárnyat leszerelik a Lotusról a nagyobb végsebesség érdekében. A merész döntés végzetesnek bizonyult, de a bajnokság négy versenyén már senki sem szerzett elég pontot, hogy behozza Rindt előnyét. Ma már nem fordulhatna elő ilyen őrültség…
Számok, amelyek keveset árulnek el Jochen Rindt-ről
Rindt 1964-1970 között kereken 60 versenyen indult, 6-szor nyert, 10-szer állt az első rajtkockában. Győzelmeit 9 hónapon belül érte el: az 1969-es Amerikai Nagydíjon kezdődött a nagy sorozat a Lotusszal, ami az 1970-es Német Nagydíjon ért véget. Rindt négyszer nyert zsinórban, és toronymagas favorit volt hazája első steiermarki versenyén is, ahol, ez a sors fintora, motorhiba miatt kiesett. Monzában már megnyerhette volna a bajnokságot. – f1classic.blog.hu
Aki szeretne többet tudni a baleset körülményeiről, a korban halálosan veszélyes autók között is időzített bombának tűnő Lotusokról, illetve magáról a hihetetlen tehetséges osztrák pilótáról, lapozzon bele az f1classic.blog.hu témába vágó cikkébe, megéri.
Jochen Rindt és csapatfőnöke, Colin Chapman. Ha utóbbi nem lett volna a tömegcsökkentés fanatikus megszállottja, és nem tett volna meg minden radikális, veszélyes lépést a győzelemért, az osztrák pilóta talán nem csatlakozik a tragikus halált halt versenyzők sorához.