Elektromos Focusok lógnak a töltőkábeleken. A típus egyes európai piacokon már rendelhető

Amíg tölt, kék, ha nem kék, mehetünk

Amíg tölt, kék, ha nem kék, mehetünk

Egyebek mellett erre jutott a stuttgarti központú IFUA Horváth & Partners vezetési tanácsadó cég felmérése. Két évvel ezelőtt még csak kétféle szériamodell volt elérhető a német piacon, és ezek 60 százalékkal kerültek többe azonos kategóriájú hagyományos társaiknál.

Az autóipar sokat áldozott az akkumulátorok fejlesztésére, így hamarosan jelentősen megnő a villanyautók hatótávolsága is. A nyilvános töltőoszlopok száma 2010 és 2012 között évi 80 százalékkal, háromezerre emelkedett Németországban, annak dacára, hogy az ezeket telepítő cégeknek ez hatalmas veszteségeket okozott – a Siemens például nemrég ki is vonult ebből az üzletágból.

Hazánkban jelenleg húsz elektromos közcélú töltőoszlopot telepítettek az áramszolgáltatók, elsősorban Budapesten és Nyugat-Magyarországon. Az év végéig további tíz kút megnyitását ígéri az egyik energiaszolgáltató, amelynek kútjait – mind a régieket, mind az újakat – az idén még ingyen lehet használni.

Jelenleg alig több mint tízezer villanyautó van német tulajdonban, s számuk az év végére is csak 13 ezerre várható. A fejlesztések és az árcsökkenés gyors üteme azonban azt valószínűsíti, hogy 2020-ra nemcsak teljesíteni, hanem túlteljesíteni is sikerül a berlini kormány által kitűzött célt, hogy addigra egymillió elektroautó fusson az ország útjain.