A világ nagy autókiállításai nem csak a járművekről szólnak. Sőt: az iparág meghatározó szereplőivel lehet ezeken a rendezvényeken találkozni, akik részletes és megalapozott információkkal rendelkeznek az autós és általában a gazdasági környezetről.
Carlos Ghosn, a Renault-Nissan Szövetség első számú embere például brit újságírókkal beszélgetve elmondta, hogy szerinte Európában eljött a bizakodás órája.
„Több tényező is arra utal, hogy az óvilágban véget ért a hanyatlás kora. Beléptünk a helyreállítás harmadik fázisába, ahol újra elkezdenek emelkedni az újautó-eladások. A következő néhány évben erre lehet számítani, az eladások óvatos, éves szinten egy-két százalékos emelkedésére.”
Ami a kormányzatok ebben vállalt szerepét illeti, Ghosn szerint a költségvetési hiányok lefaragása helyett jobban tennék, ha a növekedés támogatására fordítanák erőforrásaikat.
Carlos Ghosn a történelem egyik legradikálisabb vállalati kultúra átalakítási és költségcsökkentési programjával szerzett nevet magának, amikor a kilencvenes évek végén a csőd széléről rántotta vissza a Nissant. Ez utóbbi nemzeti hőssé tette Japánban, a világ gazdaságpolitikai színterén az ötven legbefolyásosabb szereplő között jegyzik.