A fővárosi tömegközlekedésben eddig csak a HÉV-en, a fogaskerekűn és a dunai hajón volt szállítható kerékpár, hétfőtől (szeptember 16.) azonban a Fenyőgyöngye és a Mátyáshegy felé közlekedő 65-ös és a 165-ös autóbuszon, a Németvölgyet és Farkasrétet elérő 59-es, 59A villamoson, valamint a zuglói 77-es trolibuszon is lehetséges.
A BKK fontosnak tartja a kerékpározás integrációját a közösségi közlekedéssel, a kombinált utazási lehetőségek támogatását, ezért döntött további felszíni tömegközlekedési eszközökön történő kerékpárszállítás tesztjellegű bevezetéséről. Felmérések alapján csak a 60-as járat, azaz a fogaskerekű vonalán egy átlagos hétvégi napon az utazók 18 százaléka él a kerékpárszállítás lehetőségével.
A BKK szerint a legtöbb járműtípus átalakítás nélkül, míg néhány típus kismértékű átalakítással alkalmas a kerékpárok szállítására. A lehetőségek kigondolásában a Magyar Kerékpárosklub szakemberei is részt vettek, akik támogatják a fokozatos megvalósítást és tesztidőszakot a tapasztalatszerzés céljából. A tesztvonalak kiválasztásakor az ott közlekedő járműtípusokon felül figyelembe vették a járatok földrajzi elhelyezkedését, illetve az utasforgalmi terhelését is. A tesztben egy-egy autóbusz-, trolibusz- és villamosvonal vesz részt.
A tesztidőszakban a kerékpárok szállítását egy vonal- vagy gyűjtőjegy érvényesítésével, vagy kerékpárbérlettel lehet igénybe venni. A kerékpárosnak saját maga számára is rendelkeznie kell megfelelő jeggyel vagy bérlettel. Az autóbuszokon és trolibuszokon járművenként legfeljebb két kerékpár szállítható az arra kijelölt helyen, míg a villamosokon kocsinként legfeljebb egy kerékpárt lehet szállítani. A fogaskerekűn továbbra is szerelvényenként legfeljebb nyolc kerékpár szállítható. A villamosokon a kerékpárokat rögzíteni kell, erre a célra a járművek utasterében ipari tépőzárakat szereltek fel.