Röviden – Dacia Dokker 1,5 dCi Arctic

Mi ez?

Nagycsaládos mindenes

Mit tud? Valószínűtlen térkínálat, valószínűtlen áron
Mibe kerül? 2,59 milliótól indul az árlista és 3,69-nél végződik
Kinek jó?  Akiknek nem mindene a minőségérzet 

Benzinmotorral nemrég már járt nálunk Dacia Dokker, akkor lecsúsztam róla, de most sikerült megkaparintani az 1,5 literes, 75 lóerős dízelmotorral felszerelt kivitelt. Valamiért vonzódom azokhoz a fajta autókhoz, amelyeket autóként és nem műtárgyként lehet használni. A Dokker valami ilyesmi, spártai belső térrel, amelyben a folyton koszos, botokat, kavicsokat, madártollakat gyűjtő, vagy éppen csokit faló gyerekek sem tudnak maradandó kárt tenni. 

Életálló belső

Adatlap

Dacia Dokker 1,5 dCi

Ránézésre családi autónak és munkatársnak egyaránt megtenné a Dacia legújabb okos húzása, a Dokker. Kipróbáltuk, milyen vele együtt élni.
Ránézésre családi autónak és munkatársnak egyaránt megtenné a Dacia legújabb okos húzása, a Dokker. Kipróbáltuk, milyen vele együtt élni.
Motor 1461 cm3, Dízel, S4
Teljesítmény 75 LE
Nyomaték 180 NM
Gyorsulás (0-100 km/h) 15,9 sec
Végsebesség 150 km/h
Fogyasztás (vegyes) 4,5 l / 100 km

A román gazdaságos autó kínálat legújabb tagjának belseje valóban életálló, bár kétség kívül nem a legkellemesebb tapintásúak a kemény műanyagfelületek. A kormány esetében ez pedig már kifejezetten rossz dolog, mert azt muszáj folyton fogdosni, ellentétben az ajtókárpittal, tárolórekeszekkel. Utóbbiból elég sok található a Dokkerban, – még padlástér is van – ami nem véletlen, hisz haszonjármű kivitelben is kapható. Akad rakodóhely a szélvédő előtt, dupla a kesztyűtartó és az ajtózsebek is sok mindent elnyelnek. A műszerfal már ismerős, korábban ezt láttuk más Daciákban is, illetve szinte minden ugyanabból a nagy, feneketlen közös raktárból érkezik a többi lakberendezési elem is.

A nagy és gazdag Renault raktár ellenére jutott hülyeség is a kocsiba, így a kürt gombja fura szokás szerint a baloldali bajuszkapcsoló végére került, rémesen meztelen a biztonsági öv magasságállító egysége és az ülés is úgy érződik, mintha lötyögne a helyén, ha a fejünket nekitámasztjuk a fejtámlának. Mintha páran kifejezetten azért kapnák a fizetésüket, hogy ha valaki egyszer Daciát vesz, az a legközelebbi autóvásárlásig annyira megutálja, hogy legközelebb inkább egy Renault-ra kuporgasson össze, ahol ezek a hülyeségek kicsit többért már nincsenek. 
Lodgy-arc, magas homlokkal

Lodgy-arc, magas homlokkal

Kintről a Dokker a Lodgy-ra hasonlít leginkább, de a hirtelen és magasra emelkedő szélvédő mögötti végtelen síkság miatt mégis egyedi a Dokker, hiába az egyenszem. A forma amúgy egész menő, egyáltalán nem lóg ki a Doblo, Berlingo, Kangoo dobozos-sorozat drágább tagjai közül. Szépnek nem szép, ellenben praktikus, mint minden kocka-alapra épülő járgány.
Az autó orrában dolgozó Renault eredetű dízelmotor 75 lóereje ellenére kellemes munkaerő. Többnek tűnik, mint amit papíron tud, tisztességgel teszi a dolgát. Ugyan az ötfokozatú hosszúra hangolt kéziváltó nem a kedvencünk, itt mégis egész jól működött ez a duó. Autópályán, szabályos 130-as tempónál valahol a 2600-as bejegyzésnél állt meg a mutató, és a menetzaj sem volt nagy, pedig a Dokkerban nem hiszem, hogy sokat költöttek volna a zajszigetelésre.

A motor mellett a futómű is tartogatott meglepetéseket. A magas tömegközépponttal nem igazán lehet mit tenni, a kasztni bedől, ha élednek az erők, de közel nem annyira, amennyire azt várnánk. Emellett az úthibákkal is elég jól megbirkózik, nincsenek durva zöttyenések. 

Gyerekülést élvezet beletenni

Gyerekülést élvezet beletenni

Told, ne csapd!

A tolóajtó remek móka, pláne, ha kiskorú, még gyerekülésfüggő emberszabásúakat kell az autóba imádkozni a szűk, lakótelepi parkolóban. Ilyenkor az elképesztő belmagasságért is hálásak lehetünk, nem kell görnyedt háttal emelgetni a kicsiket, és hátra hanyagul bevethetjük a leghelypazarlóbbra tervezett babakocsit, akár összecsukás nélkül, keréken is. 
Sajnos a kétoldali tolóajtó nem alapértelmezett a Dokkernél, a baloldali, a komfort csomaggal együtt, amely az állítható magasságú kormányt, ülést és biztonsági övet foglalja magában, 150 ezer forintba kerül, míg a jobboldali alapból jár az autóhoz. Parádés, képzeljünk csak el egy ötszemélyes, négyajtós kocsit, ahol feláras az egyik hátsó ajtó… 
A Dacia Dokker és konkurensei alap dízelmotorral
Dacia Dokker Ambiance 1,5 (75 LE) 3 140 000 Ft
Škoda Roomster  1,2 CR Tdi Ambition (75 LE)  4 760 510 Ft
Fiat Doblo Panorama 1,6 MJet Active (90 LE) 5 035 000 Ft
Citroën Berlingo  1,6 HDi Comfort (75 LE)  4 337 050 Ft
Ekkora halat fogtam, mutatná, ha tudna pecázni

Ekkora halat fogtam, mutatná, ha tudna pecázni

Szerinted egy tízes skálán hol a helye a Dacia bűvös kockájának?
átlag
7.40
szavazat
456
Szerinted egy tízes skálán hol a helye a Dacia bűvös kockájának?