Az előző évben a Scania nagyjából 61 ezer teherautót szállított le, 2020-ra ezt a mennyiséget 12 ezerre növelné. A buszok esetében a tervezett potenciális értékesítési mennyiség 15 ezerre nőhet az évtized végére, az ipari- és hajómotorok esetében pedig 20 ezer darabbal számol a vállalat. A már meglévő termelési egységek esetében a Scania terve, hogy technológiai beruházásokkal növelje a gyártási kapacitást. A fejlesztése értéke a következő hároméves periódusban elérheti a 1,5 milliárd svéd koronát.
Nincs hurráoptimizmus
Az ambiciózus számok mögött nincsenek nagyratörő álmok, a svédek tisztában vannak azzal, hogy a Scania növekedései lehetőségei nagymértékben függenek a felvevőpiacok gazdasági állapotától. Habár a következő néhány év nagy valószínűséggel még nehéz lesz az európai országok számára, a cég vezetése úgy véli, hogy hosszútávon a gyengélkedő gazdaságok helyreállnak. A 2020-ra tervezett mennyiségi növekedés jelentős részét ugyanakkor az eurázsiai, ázsiai és afrikai piacoktól várja a vállalat.
Fókuszban a szolgáltatások
A Scania a teherautó-gyártás felfuttatása mellett a szolgáltatások bővítésében látja a jövőt. Az elmúlt időszakban a svéd vállalat évente legalább 1 milliárd koronát fektetett a szervizhálózat fejlesztésébe. Az extra ráfordítás azért vált indokolttá, mert a vásárlók részéről egyre erősebb igény jelentkezett a járművek üzemanyag-fogyasztásának csökkentésére, valamint a teherautók rendelkezésre állási idejének növelésére.
Együtt fejlesztenek
A modellpaletta hosszútávon történő további erősítése érdekében, valamint a gyártási gazdaságosságban és a rendelkezésre álló szakismeretben rejlő előnyök kiaknázása céljából a svédek megkeresték a Volkswagen-csoporton belüli együttműködési lehetőségeket. A Scania és az MAN lehetséges közös munkája a tengelyekre, váltókra, alapanyagokra és a hibrid hajtás elemeire terjed ki. Továbbá az IT, a termelés és a logisztika – beleértve a munkamódszereket és gyakorlatokat – területén is sor kerül tapasztalatcserére a Volkswagen-csoporton belül.
Az idei évet nézve elmondható, hogy elmaradt a július-augusztus folyamán tapasztalható – immáron szokványos – visszaesés a teherautó-piacon. Ennek oka, hogy a vásárlók a jövőre életbelépő új környezetvédelmi normák miatt csoportosították erőforrásaikat az Euro 5-ös szabványú teherautók beszerzésére. Ugyanakkor Latin-Amerikában a korábbi negyedévek aktivitásához képest valamelyest csökkent a kereslet.