Ferdinand Piëch nagyvezér két személyes kedvenc projektjét készül egybefonni a Volkswagen: az egyliteres autó álmát megvalósító XL1 és a legendás olasz motorkerékpár-márka, a Ducati házasságából jöhet létre az XL Sport, egy teljességgel egyedülálló sportkocsi.
Az alapvető ötlet persze régi: csekély tömeghez nem kell hatalmas nyomaték, egy apró motor is elviszi a kicsi kasztnit. Ez az elv most kezd visszatérni az autóiparba, a Volkswagen azonban extrém módon kívánja alkalmazni: egy sportmotorkerékpár blokkját építené be apró, különösen áramvonalas autójába, és ezzel három legyet ütne egy csapásra: kiváló gyorsítási képesség mellett viszonylag takarékos üzemet és tekintélyes végsebességet kapna.
A Ducati Paginale superbike 1199 cm3-es kéthengerese 190 lóerőt tud 10750/percnél, legnagyobb forgatónyomatéka 123 Nm – igaz, ehhez 9000-ig kell forgatni a főtengelyt, viszont a hibrid komponensektől megszabadított XL saját tömege csupán 795 kg, így nincs nehéz dolga a blokknak.
Ezzel a technológiával piacra lépni persze nagy merészség volna, nem utolsó sorban a hagyományos autókétól eltérő, speciális vezetéstechnikai igények miatt. Kísérleti járműnek azonban nagyon is elképzelhető az XL Sport – hogy meddig fejlődik a projekt, talán hamarosan arra is fény derül.