Az új autóbuszt a szegedi városháza előtt, sajtótájékoztató keretében mutatták be. A sajtó képviselőinek a gyártó Ikarus-Škoda konzorcium képviseletében Nádas Levente gyártási üzletfejlesztési igazgató mutatta be a járművet. Ezt követően az újságírók dr. Botka László, Szeged Megyei Jogú Város polgármesterének vezetésével felszállhattak az új Ikarus-Škoda Tr187-es típusú trolibuszra. A sajtótájékoztatót követően a szegediek a Széchenyi téren délután négyig tekinthették meg a kiállított járművet.

Szeged elektromos tömegközlekedés fejlesztése projekt keretében Szeged város 13 darab új, alacsonypadlós trolibuszt rendelt 2011 januárjában a tendernyertes Ikarus-Škoda Konzorciumtól egyenként 800 ezer eurós (nagyjából 228 millió forint) áron. A cégtársulás tagjai: a székesfehérvári Magyar Trolibusz Kft. és a csehországi Plzen városában működő Škoda Electric a. s. A Tr187-es troli prototípus gyártása idén márciusban kezdődött, az elektromos berendezések beszerelése pedig július végén fejeződött be.

A szegedi polgármester is megtekintett az új járművet

A szegedi polgármester is megtekintett az új járművet

A szegedi polgármester is megtekintett az új járművet

Az új járművek karosszériáját a Magyar Autóbusz Kft. gyártotta Székesfehérváron, a villamos berendezés beszerelésére és beüzemelésére a cseh partnernél, a Škoda Electric a.s. cégnél került sor. Az elkészült Ikarus-Škoda trolibusz prototípusa 2013. július 31-én érkezett Szegedre. Az új trolibusz kategóriájában a legmagasabb színvonalat képviseli. A jármű teljes hosszában alacsonypadlós, 18.75 méter hosszú, 2,55 méter széles és 124 utast szállítására alkalmas, utastere és vezetőfülkéje pedig klimatizált.

A trolik önjárók, azaz meghibásodás vagy áramszünet esetén akár hét kilométert is képesek megtenni felső vezeték nélkül, a legkorszerűbb lítiumionos akkumulátorok segítségével. A szegediek szavazatai alapján az új járművek színe piros.

A járműnek először a kötelező vizsgákon kell megfelelnie, hogy megszerezze a típusbizonyítványt az ősz folyamán. Várhatóan december végén utazhatnak majd rajta a szegediek, amikorra a tervek szerint két újabb jármű is a városba érkezik. A flotta többi  járművét egy év alatt folyamatosan szállítja le a magyar-cseh gyártó konzorcium.