Nem sokáig volt csúcstartó a Lotus, amely májusban jelentette az F1 történetének addigi legnagyobb veszteségét 56 millió fonttal. A Marussia a tavalyi évével átvette a stafétát a Lotustól, a csapat 57,6 millió fontos veszteséget termelt, a vezetőség mégis meg van győződve arról, hogy mostantól minden jobb lesz. Főleg, mert a befektetők 130 millió fontos (46,2 milliárd forintos) veszteséget tüntettek el.

Az is jó hír a Marussia számára, hogy végül aláírta az új Concorde Agreementet, ennek értelmében pedig részesülhet a pénzdíjakból, ha megszerzi a konstruktőri bajnokság tizedik helyért. „Első pillantásra ijesztőek lehetnek a számok” – ismerte el Andy Webb, a Marussia ügyvezetője.

„De azóta átszerveztük a csapat finanszírozását, így az új üzleti évet tiszta lappal és adósság nélkül kezdhetjük, hála a befektetőinknek.” A Times szerint a Marussia befektetői a Red Bulléhoz hasonló finanszírozási modell bevezetését tervezik: a címvédő közvetlenül az anyacégtől kap pénzt, évi akár 84 millió fontot.

„A befektetőink nem szándékoznak beszállni egy költekezési háborúba, a finanszírozási alapokat azonban megszilárdították, így biztosított a csapat jövője.” A tizedik hely megtartása azért fontos lenne pénzügyi szempontból, és erre Timo Glock, a csapat korábbi pilótája szerint megvan az esély.

„A Caterhamnek egy kaotikus verseny kellene ahhoz, hogy elvegye a tizedik helyet a Marussiától” – vélekedett Glock. „Tavaly Brazíliában összejött, de remélem, most a Marussia meg tudja tartani a tizedik helyet, és ezzel szerez egy kis pénzt.”