Szomorú, hogy pont a BMW-nek régóta nincs igazi sportautója. Végre megtört a jég, mert jön az i8, egy valódi, de nagyon újszerű sportautó
Szomorú, hogy pont a BMW-nek régóta nincs igazi sportautója. Végre megtört a jég, mert jön az i8, egy valódi, de nagyon újszerű sportautó
Fotó megosztása:
4,5 s alatt gyorsul százra, 250 km/óra a legnagyobb sebessége, leszabályozással. Nagyobb végsebességhez nehezebb fék, futómű és más kerék kellett volna, ami rontaná a fogyasztást
4,5 s alatt gyorsul százra, 250 km/óra a legnagyobb sebessége, leszabályozással. Nagyobb végsebességhez nehezebb fék, futómű és más kerék kellett volna, ami rontaná a fogyasztást
Fotó megosztása:
Konnektorról is feltölthető a hibrid autó akkumulátora. Árammal az i8 35 km megtételére képes, ettől lesz 2,5 l/100 km az EU-szabvány szerinti átlagfogyasztása és 59 g/km szén-dioxid-emissziója
Konnektorról is feltölthető a hibrid autó akkumulátora. Árammal az i8 35 km megtételére képes, ettől lesz 2,5 l/100 km az EU-szabvány szerinti átlagfogyasztása és 59 g/km szén-dioxid-emissziója
Fotó megosztása:
Azoknak szánja a BMW nagyjából 39 millió forintnyi euróért, akiket a környezetük megvetne egy sima benzines, az i8-nál erősebben környezetszennyező sportautóban
Azoknak szánja a BMW nagyjából 39 millió forintnyi euróért, akiket a környezetük megvetne egy sima benzines, az i8-nál erősebben környezetszennyező sportautóban
Fotó megosztása:
1490 kg alatt van a tömege, pedig akkumulátoros hibridhajtású és hossza is 468,9 centiméter
1490 kg alatt van a tömege, pedig akkumulátoros hibridhajtású és hossza is 468,9 centiméter
Fotó megosztása:
Előre-felfelé fordulva nyílnak az ajtók
Előre-felfelé fordulva nyílnak az ajtók
Fotó megosztása:
0,26 az autó alaktényezője
0,26 az autó alaktényezője
Fotó megosztása:
Csak a konnektorról újratölthető akkuk erejével és a 131 lóerős villanymotorral 120 km/óra a maximális sebesség, az autó hatótávja 35 km. Az i8 hibridként is működik, mindkét erőforrásával
Csak a konnektorról újratölthető akkuk erejével és a 131 lóerős villanymotorral 120 km/óra a maximális sebesség, az autó hatótávja 35 km. Az i8 hibridként is működik, mindkét erőforrásával
Fotó megosztása:
Az autó rendszerteljesítménye 362 lóerő, a hibridhajtás egyesített nyomatékmaximuma 570 Nm
Az autó rendszerteljesítménye 362 lóerő, a hibridhajtás egyesített nyomatékmaximuma 570 Nm
Fotó megosztása:
Pár év múlva mehet szériagyártásba a lézeres fényszóró. A fény kék színét jól meg kell különböztetni a kék villogótól
Pár év múlva mehet szériagyártásba a lézeres fényszóró. A fény kék színét jól meg kell különböztetni a kék villogótól
Fotó megosztása:
Alapesetben 195/50 R20 illetve 215/45 R 20 a kerékméret. Felárért van kicsit szélesebb gumi is
Alapesetben 195/50 R20 illetve 215/45 R 20 a kerékméret. Felárért van kicsit szélesebb gumi is
Fotó megosztása:
Az i3-at és az elektromos autózást teheti vonzóbbá a hibrid sportkupé
Az i3-at és az elektromos autózást teheti vonzóbbá a hibrid sportkupé
Fotó megosztása:
Minden részletében műalkotás, de egészben is az
Minden részletében műalkotás, de egészben is az
Fotó megosztása:
A benzines és az elektromos motor, a hibridakkumulátor, a teljesítmény-szabályzó elektronika, a futómű az alumínium Drive-modulban van. Felette van a 2+2 üléses utascella, amely szénszál erősítésű műanyagból készül. Az orrban a hajtó villanymotorhoz kétfokozatú váltó kapcsolódik. A 250-es végsebesség miatt nem volt elég a normál elektromos autók egyfokozatú áttétele
A benzines és az elektromos motor, a hibridakkumulátor, a teljesítmény-szabályzó elektronika, a futómű az alumínium Drive-modulban van. Felette van a 2+2 üléses utascella, amely szénszál erősítésű műanyagból készül. Az orrban a hajtó villanymotorhoz kétfokozatú váltó kapcsolódik. A 250-es végsebesség miatt nem volt elég a normál elektromos autók egyfokozatú áttétele
Fotó megosztása:
231 lóerős az 1,5 literes, háromhengeres benzines turbómotor. Maximális nyomatéka 320 Nm. Hangjából bizonyos frekvenciákat felerősít illetve művi hangokkal dúsít a hangrendszer, hogy szebben szóljon. Az elektromos motor az orrban 131 lóerős, 250 Nm-rel
231 lóerős az 1,5 literes, háromhengeres benzines turbómotor. Maximális nyomatéka 320 Nm. Hangjából bizonyos frekvenciákat felerősít illetve művi hangokkal dúsít a hangrendszer, hogy szebben szóljon. Az elektromos motor az orrban 131 lóerős, 250 Nm-rel
Fotó megosztása:
225/40 R20 a hátsó méret a sportosabbik gumiszettel
225/40 R20 a hátsó méret a sportosabbik gumiszettel
Fotó megosztása:
Beülni sajnos nem lehetett. Mivel erről nem tudtam, bemásztam az autóba, amihez kell némi hajlékonyság
Beülni sajnos nem lehetett. Mivel erről nem tudtam, bemásztam az autóba, amihez kell némi hajlékonyság
Fotó megosztása:
Látható a szénszálas műanyag az utascellán és az ajtókon is
Látható a szénszálas műanyag az utascellán és az ajtókon is
Fotó megosztása:
Hátulra gyermekeket érdemes ültetni, ha már nem kell nekik babaülés
Hátulra gyermekeket érdemes ültetni, ha már nem kell nekik babaülés
Fotó megosztása:
Hatfokozatú az automata váltó, mert könnyebb a nyolcasnál és a villanymotor ereje fölöslegessé teszi a sok fokozatot a benzineshez
Hatfokozatú az automata váltó, mert könnyebb a nyolcasnál és a villanymotor ereje fölöslegessé teszi a sok fokozatot a benzineshez
Fotó megosztása:
Hátulra megpróbáltunk volna beülni, de nem volt szabad, az autót elkerítették a BMW-standon
Hátulra megpróbáltunk volna beülni, de nem volt szabad, az autót elkerítették a BMW-standon
Fotó megosztása:
Dr. Carsten Breitfeld a BMW i8 projekt főnöke. A Frankfurti Autószalonon válaszolt kérdéseinkre
Dr. Carsten Breitfeld a BMW i8 projekt főnöke. A Frankfurti Autószalonon válaszolt kérdéseinkre
Fotó megosztása:
A tetőoszlopra rögzített ajtók akkor is kellő szélességig nyithatók, ha az autó a tetején landol. Nem kell őket lerobbantani, mint a sirályszárnyas ajtókat az SLS AMG-ről
A tetőoszlopra rögzített ajtók akkor is kellő szélességig nyithatók, ha az autó a tetején landol. Nem kell őket lerobbantani, mint a sirályszárnyas ajtókat az SLS AMG-ről
Fotó megosztása: